• aceasta este doar una dintre măsurile luate de instituţie pentru a sprijini mediul de afaceri în contextul crizei provocate de coronavirus
În această perioadă, având în vedere contextul economic dificil cauzat de răspândirea infecţiei cu virusul COVID – 19, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a pregătit o serie de măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri. Astfel, una din măsuri vizează suspendarea sau, după caz, neînceperea executării silite a creanţelor bugetare.
“În acest sens, nu se mai emit somaţii, popriri asupra disponibilităţilor băneşti şi a veniturilor urmăribile şi nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Excepţie fac sumele provenite din hotărârile judecătoreşti pronunţate în materie penală”, transmite ANAF printr-un comunicat de presă.
O altă măsură se referă la rambursarea TVA, în cursul lunii martie, pentru toate deconturile soluţionate şi pentru care s-au emis decizii de rambursare la zi, precum şi implementarea unui nou mecanism de rambursare a TVA, care vizează soluţionarea cu celeritate a deconturilor, începând cu data de 1 aprilie 2020.
Instituţia a venit şi cu propunerea de suspendare a acţiunilor de control fiscal, a inspecţiilor fiscale şi a controalelor antifraudă, cu excepţia verificărilor ce pot fi efectuate de la distanţă, precum şi a cazurilor de evaziune fiscală, acolo unde sunt indicii în acest sens. De asemenea, se suspendă acţiunile antifraudă privind Filtru II şi activităţile specifice din Punctele de Trecere a Frontierei cu Ungaria şi Bulgaria.
“Măsurile vor fi aplicate atât în perioada în care în România este declarată stare de urgenţă, cât şi pentru o perioadă de 30 de zile de la încetarea acestei stări. Totodată, se amână termenul de depunere a declaraţiilor fiscale de la 25 martie 2020, până la data de 25 aprilie 2020”, mai precizează ANAF.