Intocmirea dosarului
Dosarul solicitarii de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al comerciantului si cuprinde: formularul (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal", documentatia depusa de comerciant, decizia de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal si alte documente emise sau primite in cadrul procedurii. Pina la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, competenta de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor si a altor sume datorate de contribuabil la bugetul general consolidat, revine organului fiscal de la vechiul sediu social.
Aceeasi procedura si in cazul in care sediul social coincide cu domiciliul fiscal
Totodata, procedura se aplica si contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligatia inregistrarii in Registrul Comertului si al caror sediu social coincide cu domiciliul fiscal. Astfel, contribuabilul care isi schimba sediul social va depune, la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu social, formularul (010) "Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Organul fiscal va transmite, in maxim 3 zile lucratoare, cererea de inregistrare a domiciliului fiscal catre unitatea fiscala in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal.
Totodata, dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 15 de zile de la primirea cererii si va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor. Dosarul solicitarii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului si cuprinde formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", documentatia depusa de comerciant, decizia de inregistrare a domiciliului fiscal, certificatul de inregistrare fiscala anulat, copia certificatului de inregistrare fiscala eliberat. Dupa primirea Deciziei de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal, contribuabilul se prezinta la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social, preda, in vederea anularii, vechiul certificat de inregistrare fiscala si il ridica pe cel nou.