• reprezentanţii fiscali simplifică procedurile pentru eliberarea cazierului fiscal •mai nou, acesta se poate obţine printr-un simplu click
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) investeşte tot mai mult în spaţiul virtual, astfel încât cozile la ghişeele Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Brăila să devină de domeniul trecutului. Dacă săptămâna trecută reprezentanţii fiscali au adus la cunoştinţa contribuabililor că există un nou serviciu online disponibil non-stop şi gratuit dacă vor să-şi afle situaţia financiară, ei bine, acum, instituţia le asigură, la fel de simplu, accesul la cazierul fiscal. Totul, cu ajutorul Spaţiului Privat Virtual, un serviciu electronic care le oferă contribuabililor înrolaţi posibilitatea de a solicita şi de a primi, online, cazierul fiscal. Aşadar, dacă vreţi să câştigaţi timp, trebuie să ştiţi doar că solicitarea se transmite prin intermediul Secţiunii „Solicitări / Eliberare documente/ Certificat de cazier fiscal”, prin selectarea CIF/CNP-ului pentru care se doreşte eliberarea certificatului şi menţionarea motivului solicitării, iar cazierul fiscal se va regăsi în Secţiunea „Mesaje”.
Cazierul fiscal ţine evidenţa persoanelor fizice, juridice şi a entităţilor care nu au personalitate juridică şi a faptelor acestora care au fost sancţionate conform normelor fiscale, contabile, vamale şi a celor care privesc disciplina financiară. Prin cazierul fiscal se ţine evidenţa acestora şi se urmăreşte respectarea legilor ce privesc fiscalitatea şi celelalte reglementări menţionate anterior. Este vorba, în total, despre 318 fapte care sunt considerate infracţiuni sau contravenţii ce pot fi menţionate în cazierul fiscal. Conform Ordonanţei Guvernului nr. 39/ 2015, publicată în Monitorul Oficial nr. 655/ 2015, ANAF este instituţia care organizează cazierul fiscal la nivel central, iar organele fiscale competente sunt cele care îl gestionează.