Ambulatoriu de groază. ”Nu e umilință. E mai rău! Sunt condiții inumane!” | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Ambulatoriu de groază. ”Nu e umilință. E mai rău! Sunt condiții inumane!”

• condițiile de primire a pacienților din Ambulatoriul Corpului B, al Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila sunt reclamate tot mai des de pacienții care îi trec pragul • totul, spun ei, din cauza unui spațiu prea mic în care sunt nevoiți să stea la rând, dar și a timpului prea mare de așteptare la ușa unui cabinet, deși toți vin aici în urma unor programări • întrebat despre problema semnalată, managerul spitalului a recunoscut parțial situația de la Corpul B, însă nu a știut să spună și când se va rezolva

 

Condiții inumane în ambulatoriul de la Corpul B al Spitalului Clinic Județean de Urgență (SCJU) Brăila! Așa sună reclamațiile mai multor pacienți programați, recent, la cabinetele medicale de aici, nevoiți să aștepte ore în șir, în picioare și în aglomerație, din cauza unui spațiu exagerat de mic față de numărul de cabinete comasate în acest corp. Este vorba despre specialități precum Ortopedie, Reumatologie, Diabet zaharat, nutriție și boli metabolice, Chirurgie generală, Chirurgie infantilă, Chirurgie vasculară, Gastroenterologie, Hematologie, Medicina muncii și Oncologie, conform informațiilor publice, de pe site-ul unității spitalicești. Sunt zece la număr. La un simplu calcul, dacă fiecare medic are, în medie, zilnic, 10 pacienți programați, rezultă că pe holul acestui ambulatoriu cel puțin 100 de oameni așteaptă zilnic la consultații. Și cum la aceeași oră sunt programate, de regulă, mai multe persoane și sunt doar șapte scaune disponibile aici, așteptarea devine un chin, după cum reclamă și Eugen, un brăilean care a mers, recent, cu fetița la medicul ortoped. Într-o sesizare transmisă cotidianului ”Obiectiv” acesta se plânge despre calvarul pe care a fost nevoit să-l îndure până să intre în cabinetul medicului. După ce a așteptat patru ore cu copilul, deși avea o programare, acesta spune că nu era singurul în situația asta, ci zeci de alți pacienți care așteptau în picioare, într-un hol lat de doar doi metri lățime, care număra doar șapte scaune. ”Am fost în ambulatoriul de la fostul Spital 3, un hol de doi metri lățime și vreo 14 lungime cred, plin cu vreo 40 de persoane, aerul este irespirabil, sunt vreo 9 cabinete acolo înghesuite. Și chiar dacă programul este de la 8 dimineața, doctorii vin pe la 10, că ei trebuie să ajungă mai întâi pe secție, nu e vina lor deci. E vina managerului! De ce se mai fac programări de la ora 8 dimineața, dacă medicii nu pot ajunge atunci în ambulatoriu? Eu am fost cu fetița pentru un ghips și vreau să vă spun că erau vreo 20 de copii, printre care și bebeluși, și pur și simplu stau acolo și așteaptă la rând, că ei așa au fost programați. Unii în cârje, unii cu picioare rupte, și sunt vreo 7 scaune acolo, deci restul pacienților așteaptă în picioare. Nu e umilință, e mai rău! Sunt condiții inumane! Asistentele, ca să facă mai mult loc, au deschis o sală de tratament unde se pansează pacienții și au mai fost primiți și acolo oamenii, să aștepte. Cum e posibil așa ceva?! De aceea plătim noi asigurare la sănătate?” întreabă retoric Eugen S. , într-o sesizare transmisă, cotidianului ”Obiectiv-Vocea Brăilei”. Acesta ne-a mărturisit că a semnalat problema și în cadrul spitalului, adresându-se unor angajați, care i-ar fi împărtășit nemulțumirea, dar au ridicat din umeri. ”Am fost la camera de gardă și le-am spus problema, am rugat să vină medicul mai repede și chiar o asistentă mi-a răspuns că știe situația și că nici ea nu și-ar fi dorit să ajungă cu copilul acolo, dar mi-a spus că managerul nu vrea să facă nimic. Mi-a spus femeia că a anunțat conducerea, dar se ignoră acest lucru. Măcar să se mute câteva cabinete, să se mai descongestioneze situația! Culmea este că, o dată pe săptămână, pot veni copiii cu probleme ortopedice din întregul județ, care au diverse probleme, și pentru aceste consultații este program doar marți, de la ora 8.00 la ora 13.00, doar că medicul vine la 10.00, așa că mai rămân trei ore de consultanții, timp în care așteaptă zeci de pacienți. Dacă este așa de aglomerat de ce nu se alocă două zile pe săptămână pentru consultații? Eu am așteptat de la ora 9.00 până la ora 13.00. Abia pe la 13.30 am ieșit din spital. Dar înaintea mea erau persoane care așteptau de la ora 8.00, că așa erau programate, copii și bătrâni. Nu mai zic că nu se ține cont de programare, pe care eu o făcusem cu trei săptămâni în urmă. E o problemă de ani de zile acolo, nu de ieri, de azi! ”, a mai atras atenția Eugen S. În speranța că va reuși să obțină măcar o promisiune de la reprezentanții unității spitalicești, acesta ne-a spus că a semnalat problema și la managerul spitalului, dar și la  președintele Consiliului Județean Brăila, doar că în buna tradiție românească, brăileanul s-a ales doar cu ”o să...”.  ”Am întrebat asistentele de ce nu se schimbă lucrurile. Le e frică să comenteze prea mult. Eu am făcut o sesizare și la spital, am fost programat în audiență la doamna manager, vreau să aud cu urechile mele ce-mi spune, ce scuze sau soluții găsește. Am anunțat și la Consiliul județean, la domnul președinte Francisk ”, a mai precizat brăileanul, în sesizarea transmisă ”Obiectiv”.

Aceleași probleme au fost ridicate și de Irina Stoian, o pacientă care a trecut recent printr-o experiență similară, după ce a reușit să-și facă o programare la unul dintre medicii de aici. La rândul ei, femeia acuză managementul spitalului de incompetență și spune că va face plângere chiar și la Ministerul Sănătății. ”Nu e normal să am programare la medic la ora 8 și jumătate și să intru la 12 și jumătate! Nu e normal, oameni buni! De ce acceptăm noi mizeriile astea? Și pe banii noștri! Hai, să zicem că înțeleg, o fi avut medicul o urgență, dar măcar pune niște scaune acolo, o banchetă ceva, să stea tot bolnavul să aștepte. Nici nu știai pe cine să lași să stea jos, sincer. Toți aveau nevoie, toți se simțeau rău. Nu mai zic de copii. Eu am stat în cârje, într-un holișor  de vreo 2 metri lățime. Nu era nici aer, nici loc, nici scaune! Dacă nu se schimbă lucrurile într-o lună de zile acolo, eu o să dau spitalul în judecată și voi cere și daune! ”, a declarat, într-o sesizare transmisă ”Obiectiv”, Irina Stoian.

Într-adevăr, o mare parte dintre sesizările transmise redactorilor ”Obiectiv” s-au dovedit a fi cât se poate de reale. Ambulatoriul de la corpul B are o problemă serioasă legată în primul rând de spațiul total neadecvat în care ar trebui să aștepte pacienții programați la medicii de aici. La rândul nostru am cerut un punct de vedere de la conducerea spitalului și am întrebat dacă lucrurile se pot îmbunătăți din acest punct de vedere. Managerul a recunoscut parțial problema, doar că nu ne-a putut spune și când se va remedia. ”Da, asta este! Nu am ce să fac. Ăsta este spațiul. Acolo sunt cabinetele de diabet, ortopedie, care au cei mai mulți pacienți, plus restul secțiilor de acolo. O să vedem. Cabinetele funcționează zilnic (...) Nici nu am mai mulți medici, să zici că putem să mai deschidem și alte cabinete. Programul medicilor se comunică lună de lună la DSP, dar la ce oră vin medicii nu știu să vă zic, depinde la ce oră și-au stabilit ei programul. Eu nu am cum să vă dau toate informațiile astea, că eu nu le am. Când va intra în reabilitare Corpul B, atunci se vor găsi și variante. Când se va întâmpla asta, nu știu, că nu depinde de noi. Depinde de Consiliul Județean”, a declarat pentru ”Obiectiv”, managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila, medicul Delia Râșnoveanu.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro