* tragicul accident care a dus la decesul unui bărbat căzut de la înălțime prin balustrada ruptă a podului scoate la iveală și alte probleme ale acestei construcții ce are nevoie urgentă de reparații capitale * Primăria asigură că reabilitarea va fi făcută cu fonduri europene, în cadrul proiectului care vizează Șoseaua Baldovinești, de la intersecția cu Dorobanți până la ieșirea din municipiu
Sinuciderile în lanț pe durata a două luni, din 2015, apoi decedatul găsit sub pod în 2021, iar mai recent încă o victimă provocată de căderea gol, de la 7 metri, a unui bărbat – au condus la trista faimă a podului Apollo, de “Pod al sinucigașilor”.
Dar ce este tot atât de trist și mai ales cu un grad mare de periculozitate e că de-a lungul și de-a latul acestui pod sunt tot felul de capcane pentru pietoni și pentru autovehicule. Este vorba, de exemplu, de protecția părții exterioare a trotuarului, unde este riscant să te sprijini de balustradele mâncate de rugină, cu vopseaua scorojită și goluri rămase în grilaj din cauza furturilor sau a unor însăilări de fier subțire și la distanțe prin care un copil poate cădea în gol. Copaci crescuți pe trotuar, lângă balustrade, denivelări (goluri) în dreptul unor canale pentru diferite cabluri și conducte – și ele adevărate surse de accidentare pentru pietoni. Carosabilul, în zeci de ani de utilizare, a suportat traficul greu, viteza cu care se circulă , vibrațiile de la circulația tramvaielor și acțiunea distructivă a ploilor, zăpezii și înghețurilor. Așa au apărut fisurile transversale și longitudinale, desprinderea asfaltului de pe piatra cubică (cineva, cu putere mare de decizie, vrea să breveteze turnarea asfaltului în acest mod; fără să știe /accepte că așa ceva este atehnic - vezi ce s-a întâmplat, de exemplu, pe strada Eroilor sau Cazasului). Mai mult, lipsa unor reparații curente sau capitale, ori efectuate la intervale foarte mari de timp, au condus la deteriorarea sistemului de preluare a apelor pluviale, prin rosturile de dilatare. Urmarea se vede după fiecare ploaie, când apa se scurge peste și printre grinzile/pilonii podului, dar și prin tablier, unde structura de fier beton a ieșit la lumina zilei (așa cum armătura este vizibilă și între liniile de tramvai, alături de gropile formate aici).
La rampa de acces pe pod, spre Chercea, nu se știe de ce, pe mai bine de 50 de metri lipsește balustrada din tablă groasă, profilată și oțeloasă, din marginea carosabilului. Ori nu s-a montat, ori a fost furată (dovadă că, deunăzi, s-a aplicat o sudură zdravănă, la capătul tronsonului). Sub pod, în zona “pieței de ruși“, taluzul este afectat de furtul dalelor din beton, iar în zona căii ferate, de sub plăcile din beton de la baza podului și prin dizlocarea unor grinzi s-a furat pământ galben, probabil de către cineva care a avut nevoie să-și facă chirpici. Intemperiile au accentuat și ele acest aspect, prin spălarea loesului.
Dar, nu-i așa, cine să vadă, din goana mașinii, asemenea anomalii care au pus și pun în pericol viața oamenilor și chiar rezistența/funcționalitatea podului dat în funcțiune pe 17 iulie 1986. Este, așadar, mare nevoie de o expertiză tehnică riguroasă și intrarea apoi în reparație capitală. Primăria ne asigură că aceste operațiuni sunt cuprinse în planul de reabilitare a Șoselei Baldovinești, de la intersecția cu Dorobanți până la ieșirea din municipiu, plan care ar urma să fie pus în curând în aplicare, pe fonduri europene.