PNG-istul Ionel Alexandru nu a primit prea bine proiectul privind Planul de Mobilitate Urbană a Municipiului care a fost adoptat în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CLM. Consilierul local a ţinut să facă publice motivele care au stat în spatele deciziei sale de a nu vota acest proiect. Alexandru susţine că documentul nu ia în calcul mai multe elemente importante precum: sistemul integrat de monitorizare a traficului, eliberarea străzilor din centrul vechi sau finalizarea inelului de centură. "Proiectul se referă la un plan general, dar are un titlu foarte pompos: «Planul de Mobilitate Urbană». Ca şi cum ar fi planul strategic de apărare a ţării. În realitate, acest catastif de câteva sute de pagini nu conţine mare lucru, să ştiţi", a declarat Alexandru, susţinând totodată că a rămas extrem de dezamăgit în urma participării la dezbaterile privind Planul de Mobilitate. "Problemele acestui plan se referă la traficul urban din Brăila. Din punctul ăsta de vedere nu s-a ţinut cont de unele aspecte foarte importante care trebuiau tratate. Ce concluzie s-a tras din planul respectiv? Până în anul 2018, 70% din populaţia Brăilei trebuie să circule cu tramvaiul. Dar nu asta contează, ci faptul că în momentul de faţă, traficul urban este în Brăila foarte aglomerat, foarte prost dirijat, nu mai vorbim de gropi prin carosabil pentru că asta e cu totul altă problemă. Mă refer la faptul că nu s-a discutat nimic şi nici nu s-a ştiut nimic, de ceea ce noi am aprobat de vreo doi ani, sistemul acela integrat de monitorizare a traficului, pentru care, aşa cum ştiţi s-au dat o mulţime de bani. E în lucru, nu se ştie când se va aproba. Am înţeles că va fi pus în practică în această toamnă", a mai completat sursa citată.
"E absolut imposibil să circuli pe anumite străzi în Centrul Vechi"
Tot la capitolul minusuri, Alexandru a mai apreciat că planul nu ia deloc în calcul descongestionarea traficului în Centrul Vechi al Brăilei. "O altă problemă pe care trebuia să o aibă în vedere planul se referă la centrul istoric. Circulaţia în centrul istoric este supraaglomerată. Ea trebuie reglementată. Dacă se poate, ar trebui interzisă pe o anumită etapă a zilei. E absolut imposibil să circuli pe anumite străzi. Luaţi ca exemplu strada Hepites, care este foarte aglomerată şi are 8 metri lăţime, atât. Pe Strada Ana Aslan nu poţi să mergi nici pe jos, dar să mai mergi cu autoturismul propriu. Ar trebui să gândim ca anumite zone să fie restricţionate cum se întâmplă în oraşele moderne din România sau Europa", a afirmat PNG-istul. De asemenea, acesta a mai punctat că nici finalizarea inelului de centură şi realizarea de rute adiacente nu fac obiectul planului, lucru pe care îl consideră inadmisibil. "Am rămas cu un gust amar. Chiar am avut o discuţie cu unul dintre organizatori. Acest proiect nu a fost bine realizat", a conchis sursa citată.
Reamintim că, în cadrul celei mai recente şedinţe a CLM Brăila, liberalii au reuşit să îşi promoveze amendamentul privind prioritizarea pistelor de biciclişti în planul de mobilitate al municipiului.