* InfoCons prezintă drepturile consumatorului de energie electrică, îndemnând la prudență * "Citește contractul, ai grijă ce cumperi și la ce preț. Ai drepturi, ai și obligații. Fii informat!", este îndemnul președintelui InfoCons, Sorin Mierlea
Mișcarea de Protecția consumatorilor - InfoCons a lansat, zilele acestea, numărul 021/9615, cu tarif normal, dedicat consumatorilor care întâmpină greutăți în alegerea/schimbarea furnizorului de energie electrică. La acest număr, consumatorii pot solicita consiliere, se pot informa în legătură cu acest subiect "la ordinea zilei" și pot depune o sesizare dacă este cazul. InfoCons derulează o campanie la nivel național în care-i îndeamnă pe consumatori să aleagă în cunoștință de cauză furnizorul de energie electrică, să aibă grijă ce semnează și "să nu se lase păcăliți".
"Mișcarea de Protecția consumatorilor este alături de cei care doresc să-și schimbe furnizorul de energie electrică pe piața concurențială. Consumatorii care doresc încheierea unui nou contract sau care au încheiat deja un contract de furnizare a energiei electrice își pot apăra drepturile și pot lua atitudine atunci când acestea le-au fost încălcate sau când nu au fost respectate (...) Toți consumatorii care intâmpină probleme sau care au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp 0732.008.969 sau în scris la CP 38, OP 53 sector 4, București", se precizează într-un comunicat InfoCons.
Potrivit sursei citate, înainte de semnarea unui contract, consumatorii trebuie să fie atenți la: prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare; facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună; perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă; perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract; comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia; termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor; modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia; drepturile și obligațiile părților; condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare; garanțiile solicitate, după caz.
Iată și drepturile consumatorilor de energie electrică: dreptul de acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale; dreptul de a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fără plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia; dreptul de a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc; dreptul de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale; dreptul de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale; dreptul de a beneficia de serviciul universal; dreptul de a primi informații despre utilizarea mai eficientă a energiei; dreptul de a adresa o plângere furnizorului referitor la activitățile prestate de acesta; dreptul de a se adresa ANRE dacă nu este mulțumit de răspunsul furnizorului.
"Deci, nu uita: poți să-ți schimbi compania cu care ai contract. Citește contractul, ai grijă ce cumperi și la ce preț. Ai drepturi, ai și obligații. Fii informat!", este îndemnul președintelui InfoCons, Sorin Mierlea.