Mergi la conţinutul principal

Ajutoare pentru cei 120 de bolnavi cronici de la Psihiatrie

* la o zi după hramul bisericii, preoții și voluntarii de la Parohia „Sf. Filofteia” au oferit un cărucior unei persoane cu dizabilități locomotorii * în aceeași zi, au împărțit alimente neperisabile, produse de igienă, lenjerii de pat, perne și pilote celor 120 de bolnavi cronici de la Secția Psihiatrie a Spitalului „Sf. Pantelimon” * pe lângă toate acestea, zilnic, 30 de copii săraci, împreună cu părinții lor, primesc câte o masă caldă la cantina din cadrul parohiei

În preajma sărbătorii Sfintei Mucenița Filofteia, parohia brăileană care-i poartă numele a desfășurat ample acțiuni filantropice pentru familiile sărace din cartierul Nedelcu P. Chercea și pentru pacienții Secției Psihiatrie cronici adulți din cadrul Spitalului „Sf. Pantelimon”, cu binecuvântarea ierarhului Dunării de Jos.

„Prin implicarea preoţilor şi a voluntarilor, Parohia „Sfânta Filofteia” din municipiul Brăila desfăşoară zilnic activităţi de întrajutorare îndreptate către semenii nevoiaşi prin Aşezământul social existent în cadrul acestei parohii. În cadrul Aşezământului, 30 de copii, împreună cu părinţii lor, primesc o masă caldă zilnic, dar şi servicii medicale prin intermediul unui cabinet de medicină dentară, consiliere psihologică și educație prin programul de tip „afterschool”. Pe lângă aceşti beneficiari care provin din familii nevoiaşe, parohia sprijină bilunar, cu diferite ajutoare, tineri orfani şi persoane vârstnice aflate în evidenţele parohiale”, a precizat părintele Rareș Bucur, purtătorul de cuvânt al Eparhiei Dunării de Jos.

În ziua de 8 decembrie a. c., la o zi după hramul bisericii, preoții parohiei și voluntarii Așezământului social de la „Sfânta Filofteia“ au oferit o masă caldă, la prânz, asistaţilor permanenţi (în cadrul Cantinei parohiale), după care au desfășurat mai multe acțiuni filantropice. Ei i-au dăruit un cărucior special unei persoane cu dizabilităţi locomotorii şi mai multe pachete cu bunuri de strictă necesitate celor 120 de pacienţi adulţi din cadrul Spitalului de Psihiatrie „Sf. Pantelimon” Brăila. Ajutoarele au constat în alimente neperisabile, produse de igienă, lenjerii pentru pat, perne şi pilote.

Spitalul de Psihiatrie „Sf. Pantelimon” este singurul cu această specialitate din judeţul Brăila, deservind populaţia întregului judeţ, atât prin secţiile cu paturi, cât şi prin Ambulatoriul integrat al spitalului (cu mai multe cabinete) şi prin CSM (Centrul de Sănătate Mintală - copii). Așa stând lucrurile, ajutoarele din partea parohiei „Sf. Filofteia” au fost primite cu mare bucurie şi constituie un real ajutor pentru semenii aflaţi în dificultate şi pentru unitatea medicală.

Valoarea ajutoarelor oferite de parohia brăileană  pe 8 decembrie depășește suma de 6.000 de lei.

Potrivit părintelui Rareș Bucur, de mai bine de șase ani, parohia din cartierul Nedelcu P. Chercea derulează un proiect în parteneriat cu o asociaţie care se ocupă de copiii cu autism. Prin acest proiect, 20 copii din cadrul asociației sunt aduşi de către aparţinătorii legali, o dată pe săptămână, la Centrul parohial „Sfânta Filofteia”, pentru a participa la activităţile educative şi de socializare necesare în terapia de recuperare. La sărbătoarea Sfântului Nicolae (6 decembrie) aceşti copii speciali au primit daruri din partea parohiei.

Mai mult, Centrul social de la Parohia „Sf. Filofteia” a asigurat cazarea şi hrana multor cetăţeni ucraineni refugiaţi în ţara noastră, iar în perioada pandemiei a oferit ajutoare constând în hrană caldă, articole vestimentare, alimente neperisabile, produse igienico-sanitare, aparatură medicală şi materiale de protecţie împotriva virusului Covid, în valoare de 70.000 de lei.

Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda