Companiile care vor să beneficieze de ajutor de stat pentru a realiza investiţii care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă pot depune, începând de luni, cererile în cadrul primei sesiuni (22 septembrie - 17 octombrie). Guvernul a avizat, la finele săptămânii trecute, schema de ajutor de stat pentru companii valabilă până în anul 2020, cu un buget total de 2,7 miliarde lei (600 milioane euro), pentru finanţarea nerambursabilă a costurilor cu active corporale şi necorporale aferente investiţiei iniţiale, plata efectuându-se în perioada 2015 - 2023, pentru prima sesiune de înregistrare a cererilor fiind alocat un buget de 200 milioane lei. "Schema are ca obiectiv susţinerea de la bugetul de stat, prin alocări nerambursabile, a costurilor salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, în limita salariului mediu brut pe economie, de către întreprinderi din toate sectoarele de activitate care dezvoltă proiecte de investiţii şi creează minimum 10 noi locuri de muncă, din care 3 locuri de muncă pentru lucrători defavorizaţi", se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor Publice. Cererile, împreună cu documentele justificative necesare în prima etapă de evaluare, trebuie trimise la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, doar prin poştă sau servicii de curierat, cu confirmare de primire, menţionându-se pe plic "Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr. 332/2014".
Pentru a beneficia de ajutorul de stat, firmele trebuie să realizeze o investiţie iniţială de minim 44 milioane lei (10 milioane euro), aceasta reprezentând investiţia în active corporale şi necorporale aflate în acelaşi perimetru, legate de construirea unei unităţi noi, extinderea capacităţii unei unităţi existente, diversificarea producţiei unei unităţi prin produse care nu au fost fabricate anterior în unitate, sau o schimbare fundamentală a procesului general de producţie al unei unităţi existente. Ministerul Finanţelor estimează că vor beneficia de finanţare aproximativ 150 de companii.
Solicitările înregistrate în afara perioadei aferente acestei sesiuni vor fi înapoiate firmelor şi nu vor fi luate în considerare în procesul de analiză. Analiza cererilor se va face după închiderea sesiunii de înregistrare, fără a avea importanţă ordinea înregistrării acestora.
Pe perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat, începând de astăzi, firmele interesate pot accesa o platformă dedicată pe site-ul MFP, la sectiunea "Ajutor de stat", prin intermediul căreia pot adresa întrebări, sesizări şi solicitări de clarificări.