Această ultimă dezvăluire, aminteşte publicaţia, survine în contextul în care s-a anunţat că 25 de state contribuie la căutarea avionului dispărut la puţin timp după ce decolase din Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing.
Surse din Kuala Lumpur apropiate anchetei au declarat în weekend pentru The Independent că Malaezia încearcă să obţină permisiunea diplomatică totală pentru a exclude ipoteza potrivit căreia avionul ar fi zburat în zone din Afganistan şi Pakistan, care nu se află sub controlul guvernelor respective.
Pentru ca avion comercial să treacă nedetectat prin aceste regiuni foarte militarizate, cu reţele solide de apărare antiaeriană, adesea gestionate de către armata SUA, este nevoie de o navigaţie extrem de sofisticată, de îndrăzneală, dar şi de neglijenţa celor care monitorizează spaţiul aerian internaţional, subliniază publicaţia britanică.
Cu toate acestea, în condiţiile în care se ştiu atât de puţine despre soarta avionului dispărut, iar ancheta ia amploare pe zi ce trece, ipoteza că aeronava a ajuns într-o zonă controlată de talibani nu poate fi exclusă, notează The Indepedent.