Aglomerație și nervi la ”Buletine” | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Programările online sunt suspendate, se fac iar liste ca pe vremuri

Aglomerație și nervi la ”Buletine”

• în fiecare vară, în iulie-august vin acasă numeroşi brăileni care lucrează peste hotare, iar mulţi dintre ei încearcă să îşi rezolve problema actelor de identitate, astfel se formează cozi • îmbulzeala de la Evidența persoanei Brăila s-a format și anul acesta, însă problema este este accentuată de faptul că programările online sunt suspendate, până la implementarea la nivel național a cărții electronice de identitate • un brăilean se plânge că a încercat să se programeze online, întrucât în august îi expiră buletinul, dar fără succes • reclamantul Petrică Cojocaru a aflat că trebuie să meargă de la 4.00 dimineața la Serviciul de Evidență a Persoanelor Brăila, ca să se treacă pe o listă de așteptare • am cerut și noi detalii la conducerea serviciului și am aflat că programul online este blocat la nivel național, întrucât se preconizează ca din septembrie să înceapă eliberarea Cărții de Identitate electronice • până atunci, programările se fac în sistem clasic, prin prezența fizică la sediul instituției

 

Schimbare cu aglomerație și nervi la serviciile de evidență a persoanelor, întrucât programările online sunt suspendate până la implementarea la nivel național a cărții electronice de identitate. La Brăila, cozile s-au format deja, iar oamenii merg de la 4.00 dimineața ca să își facă programare pe listă, pentru eliberarea unei cărți de identitate.

Este știut faptul că în perioada verii, iulie și august, vin acasă numeroşi brăileni care lucrează peste hotare, iar mulţi dintre ei încearcă să îşi rezolve problema actelor de identitate, aglomerația fiind la ordinea zilei. Acum însă, problema este și mai mare, pentru că nu se pot face nici programări online.

Situația nu îi afectează doar pe cei veniți din străinătate ci și pe cei care lucrează în Brăila. Este și cazul lui Petrică Cojocaru, unul dintre brăilenii care s-au lovit de această problemă. A vrut să se programeze online pentru schimbare carte de identitate, nu a reușit, apoi a mers la Serviciul de Evidență a Persoanelor Brăila, a găsit coada de rigoare și a aflat că trebuie să vină în zorii zilei să se treacă pe o listă. ”De câteva zile încerc să îmi fac o programare online ca să îmi schimb buletinul, deoarece actualul expiră. Pe site-ul instituției apare mesajul «Programările online se suspendă până la implementarea la nivel național a cărții electronice de identitate, dată ce va fi anunțată ulterior». Am verificat însă la vecinii de la Galați și Buzău și la ei este posibil să faci programare. Azi dimineață (marți n.r.) erau peste 50 de persoane cu programări pe o listă... ca acum 30 de ani”, ne-a spus bărbatul.

Am verificat și noi pe site și am găsit mesajul că programările online se suspendă până la implementarea la nivel național a cărții electronice de identitate. Se mai preciza și faptul că programările realizate deja rămân valabile, iar în funcție de volumul de cereri pentru eliberarea cărților de identitate termenul de soluționare este de 7-10 de zile calendaristice.

Am discutat și telefonic cu cel care ne-a semnalat situația cu care se confruntă, iar bărbatul ne-a spus că marți, 23 iulie, a ajuns mai târziu la Serviciul de Evidență a Persoanelor Brăila, unde a văzut care este situația, apoi s-a trecut pe o listă, însă cel care asigură paza la instituția respectivă i-a explicat că lucrătorii nu o să poată rezolva toate cererile în decursul zilei. Astfel, a aflat că trebuie să vină în ziua următoare, de la 4.00 – 5.00 dimineața, ca să prindă loc pe listă, mai în față. ”Pentru anul 2024, mi se pare ireal așa ceva. Eu lucrez, trebuie să îmi iau liber să îmi pot scoate actul de identitate!? Nu lucrez peste hotare. Îmi expiră buletinul în august, la început, dar am încercat mai devreme să mă programez pentru a rezolva situația. La alegeri s-a putut lucra mai mult, în week-end, că trebuia să se voteze, dar acum venim să ne trecem pe listă și să stăm la cozi”, a explicat bărbatul.

După cum v-am informat, la alegerile locale și europarlamentare, în data de 9 iunie, sâmbătă și duminică (până la ora 15.00) au fost eliberate peste 500 acte de identitate, respectiv cărți de identitate și acte provizorii. Asta pentru cetățenii care nu puteau vota deoarece aveau actele de identitate expirate, pierdute, furate, deteriorate, anulate.

 

Răspunsul de la Servicul de Evidență al Persoanelor Brăila

Pentru a clarifica situația prezentată, redactorii noștri au luat legătura cu directorul instituției, Nedelcu Constantin, care ne-a explicat că, în fiecare an, în această perioadă, se formează aglomerație pentru că vin mulți brăileni de peste hotare.

Am întrebat care este situația cu programările online pentru eliberarea cărților de identitate și ne-a explicat faptul că site-ul pentru programări este suspendat, pentru a se pregăti implementarea sistemului pentru cărți de identitate electronice, care se preconizează să înceapă în septembrie. Totul se face la nivel național, astfel că rămâne de văzut când va funcționa la Brăila sistemul pentru eliberarea de CI electronice, urmând să se stabilească termenul de eliberare, în funcție de numărul de cereri.

Parlamentul European a cerut României să emită cartea electronică de identitate începând din 2021. Astfel, pe 2 august 2021, Ministerul Afacerilor Interne a dat drumul unui program pilot de eliberare a cărților de identitate electronice în județul Cluj, urmând apoi să fie implementat și în restul țării. Oficialii români spuneau că, până la finalul anului 2024, ar putea fi implementat acest proiect.

După cum s-a explicat la nivel național, noua carte de identitate are dimensiunea unui card bancar și păstrează în memoria electronică fotografia titularului, două amprente digitale, un certificat digital și toate datele care sunt tipărite pe act.

Cartea electronică de identitate conține informații înscrise cu privire la: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele de familie, prenumele, genul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin), cetățenia, data nașterii, codul numeric personal (C.N.P.), numărul documentului, data expirării valabilității, semnătura olografă a titularului, imaginea facială a titularului, domiciliul, data emiterii și autoritatea emitentă, zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ), zonă cip.

De asemenea, cartea de identitate electronică va ține locul și cardului de sănătate și va putea fi folosită pentru a accesa sistemele online ale instituţiilor statului.

Potrivit legislației românești, cartea de identitate electronică, cu cip, nu va fi obligatorie. Cetățenii români care nu doresc acest tip de act pot opta pentru cărți simple de identitate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro