Am obţinut primele reacţii în urma articolului "Afacerea Benzina" - publicat în ediţia noastră de joi, 7 ianuarie, referitor la faptul că Primăria şi cele 10 instituţii subordonate, plus Consiliul Judeţean şi Prefectura au consumat, anul trecut, combustibil pentru deplasări în valoare de 875.000 lei, din care numai SUP "Seroplant" suma de 360.000 lei.
Faptul că "Seroplant" este superioară la consum tuturor celorlalte departamente, inclusiv instituţiei primarului - care are cinci autoturisme şi o autoutilitară, dar deserveşte direcţii aducătoare de venituri - a bătut la ochi, motiv pentru care am solicitat un punct de vedere detaliat.
Viceprimarul Doiniţa Ciocan, în subordinea căreia se află SUP "Seroplant", este în concediu, dar a avut disponibilitatea de a ne îndruma spre persoanele îndrituite să formuleze explicaţii, afirmând totodată că "indiferent cât de mare este cheltuiala, aceasta trebuie să fie corectă".
Un alt mod de a spune: "Avem multă treabă!"
Precizăm că "Seroplant" devansează până şi Serviciul de Gospodărire Locală (DAGL), care se ocupă de gunoi, de deszăpezire, de spaţii de joacă şi parcuri pentru copii, având anul trecut un consum la acest capitol de 65.000 lei.
Însuşi primarul Aurel Gabriel Simionescu a verificat situaţia respectivă, iar joi, 7 ianuarie, am intrat în posesia unei note de informare semnată chiar de ing. Ligia Drăgan, directorul "Seroplant" şi ec. Mihaela Pitic, contabil-şef al aceleiaşi instituţii.
"Unitatea noastră este una de producţie, în sensul că este producătoare de material dendrofloricol. În acelaşi timp, unitatea noastră este prestatoare de servicii de amenajare şi întreţinere zone verzi de pe raza municipiului, desfăşurând activităţi şi de comercializare flori în magazine specializate, intervenţii şi monitorizarea activităţii", se arată în introducerea documentului respectiv, în încercarea semnatarelor de a arăta profilul complex al serviciului. Un alt mod de a spune: "Avem multă treabă!".
Patru autoturisme cu o cotă impusă prin lege
Totuşi, consumul de combustibil pentru deplasări este reflectat mai degrabă în numărul utilajelor care consumă combustibili.
Iată: "În procesul de producţie a materialului dendrofloricol unitatea a efectuat cheltuieli cu combustibilii în valoare de 101.227, 03 lei, pentru utilajele (...): tractoare, tocător, motocultor, încărcător, generator, utilaje pentru producerea amestecului de pământ, aparate, aparate de efectuat tratamente fitosanitare din incinta Fermei Seră şi Pepiniera Lacu Sărat", ne-a comunicat conducerea "Seroplant".
Din aceeaşi sursă am mai aflat că pentru amenajarea şi întreţinerea spaţiilor verzi au fost folosite: "şase autocisterne, două tractoare, două autobasculante, două autoutilitare, două motocultoare, patru drujbe, 12 motocositoare, un tocător, un PRB (n.r.- utilaj cu nacelă/ braţ), cu un consum de 237.011, 56 lei".
"Instituţia noastră nu poate fi comparată cu alte instituţii"
Recunoaştem că prin consumul de combustibili pentru transport, deplasări nu înţelegeam şi carburantul pe care-l consumă drujbele. În fine, mai e notabil faptul că "Seroplant" susţine că maşinile sunt dotate cu GPS de monitorizare şi că mai deţine şi patru autoturisme (cu una mai puţin ca instituţia primarului) care în 2015 au consumat combustibil de 13.680, 40 lei, mai puţin, ce-i drept, ca instituţia primarului, însă acestea au cote impuse prin lege şi doar aşa se explică acel consum.
Aici cotele sunt standard: 68 litri/ mijloc transport, aşa că ar fi fost culmea să se înregistreze vreo economie. Maşinile din cadrul instituţiei primarului au cotă de două ori mai mare.
"Pentru o analiză cât mai corectă a datelor, informăm că instituţia noastră nu poate fi comparată cu alte instituţii cu profil de activitate diferit", încheie apoteotic conducerea "Seroplant". Oare?! No comment!