Aeroportul pe care actualul presedinte CJ doreste sa il faca in zona Braila - Galati este neviabil si nerealist, sustine candidatul PNL la presedintia CJ, Ion Sterian. Acesta nu neaga importanta construirii unui aeroport in acea zona, insa spune ca varianta "Stancu" nu are pur si simplu nici o sansa de reusita. Astfel, Sterian a explicat ca unul dintre motivele pentru care aeroportul "Stancu" nu poate fi realizat este pentru ca actualul proiect prevede ca pista sa fie una de dimensiunile celei de la aeroportul Otopeni, in conditiile in care traficul prevazut ar fi de 130.000 de persoane/anual, numar cu mult mai mic decit al oricarui aeroport din Romania, unde traficul se ridica la citeva milioane de persoane anual. "Desi exista un studiu de fezabilitate, in fisa de achizitie se precizeaza ca cel care va cistiga va trebui sa obtina toate avizele cerute de lege. Legislatia impune insa ca avizele sa se solicite in faza de proiectare a Studiului de Fezabilitate. Daca acest lucru nu s-a intimplat, solutiile tehnice prevazute in caietul de sarcini si care determina costul lucrarilor nu au fundament realist si maresc riscurile asumate de un eventual concesionar. Mai mult, anumite vize, cum ar fi cele ale Autoritatii Aeronautice Romane, pot influenta radical configuratia aeroportului sau chiar pot duce la o reconsiderare a amplasamentului propus", a mai adaugat Sterian. Acesta a mai atentionat ca un aeroport supradimensionat, asa cum l-a gindit Stancu, va fi o gaura neagra pentru Braila, iar brailenii vor plati pretul. Totodata, Sterian a mai precizat ca nici constructia unui hangar nu se justifica, in contextul in care nu crede ca la Braila vor ateriza prea curind aeronave transatlantice. Sterian vine si cu solutii de viabilizare a proiectului, anume completarea studiului de fezabilitate cu studii de trafic pentru stabilirea unor parametri realisti. "E necesara elaborarea unui studiu care sa ia in calcul si al doilea potential mare utilizator, municipiul Galati, mai ales ca populatia insumata a celor doua municipii e mai mare decit a oricarui alt municipiu din tara. Trebuie analizate oportunitatile de finantare, printr-un buget mixt. Fonduri de la buget pentru pista, realizarea cladirilor de catre o firma privata, ce urmeaza sa isi recupereze investitia prin concesionare si exploatare ulterioara", a mai adaugat Sterian.