Şeful Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, a ţinut să anunţe faptul că negocierile cu Ministerul Apărării Naţionale pentru obţinerea proprietăţii pistei aerodromului de la Ianca se află încă în desfăşurare. Concret, subiectul a fost abordat în cadrul celei mai recente şedinţe a miniparlamentului judeţean, după ce consilierul PDL Gicu Mitache a cerut o informare vizavi de situaţia juridică, economică şi de facto a aerodromului. Preşedintele CJ Brăila a replicat că, deşi pista se află în administrarea judeţului, nu a început reabilitarea acesteia deoarece încă aşteaptă ca ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa, să emită hotărârea de Guvern privind darea în proprietate. "Ne este greu să băgăm bani în ea, pentru că azi o ai, mâine nu o mai ai. Am vorbit cu domnul ministru de câteva ori, ne-a promis că ne dă hotărâre de Guvern. Noi am alocat în jur de 10 miliarde să o reparăm şi să facem aerodrom practicabil. Asta înseamnă că în timpul zilei avioanele ar putea zbura, având un om pe pistă cu o staţie în mână care să ţină legătura cu postul de control, pe riscul pilotului dacă îi apare vreo pisică sau altceva pe parcursul aterizării sau decolării. Sigur că este nevoie de un gard perimetral. Indiferent cât de responsabil trebuie să fie pilotul ăla, nu poţi să îl laşi să îi apară vreun cal în faţă şi să facem altceva pe acolo. Deocamdată costurile sunt cu paza şi pot să fie şi cu repararea clădirilor dacă ne hotărâm să facem ceva concret acolo", a declarat Stancu.
"Dacă n-am pista, ce să fac cu clădirile?"
Totodată, preşedintele CJ Brăila a subliniat că în urma discuţiilor purtate cu Duşa i-a transmis ministrului că ar putea renunţa la întregul proiect privind aeroportul, dacă pista nu va fi dată în proprietatea judeţului în viitorul apropiat. "I-am spus domnului ministru, că dacă nu reuşim ca într-o perioadă pe care o convenim de comun acord şi de bun simţ să ne dea pista, o să promovăm din nou o hotărâre de Guvern să ia înapoi tot ce este acolo. Dacă n-am pista, ce să fac cu clădirile? Mie îmi trebuie pista. Ca să bag bani în ea, trebuie să fiu proprietar. (...) Dar dumnealui mi-a promis în mai multe rânduri că pregăteşte hotărârea de Guvern ca să o luăm. Cum am luat-o, avem expertiza făcută. Nu ne propunem să reabilităm toată lăţimea aia, pentru că nu îmi trebuie atât. O să reabilităm partea care este mai uşor de făcut. Avioane medii până la 70-80 de locuri, sau poate chiar până 126 să poată ateriza pe această pistă. Problema e să vedem cine operează. Dacă nu ai operator este greu. Să ne pricepem la flux de pasageri e mai greu pentru noi. Trebuie să ai un operator care să îţi aducă avioane. În rest nu este o cheltuială foarte mare, cu câteva milioane de euro se poate face să devină practicabilă", a conchis sursa citată.