Aer conditionat si airbaguri pentru pasagerii din taxiuri | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Aer conditionat si airbaguri pentru pasagerii din taxiuri

Un proiect de act normativ elaborat de Ministerul Transporturilor supus dezbaterii publice pe sait-ul institutiei, impune proprietarilor de taxi sa doteze suplimentar masinile pornind de la aer conditionat si airbag pentru calatori pina la GPS de monitorizare si dispozitiv de plata prin intermediul cardului bancar. Potrivit propunerii ministerului, pe caroseria masinii trebuie inscrise tarifele practicate, aceeasi lista de tarife urmind sa fie afisata in interiorul taxiului, alaturi de ecusonul cu numele si fotografia soferului. Proiectul de lege stabileste ca vor fi agreate ca taximetre numai autoturismele care au portiere in dreptul fiecarei banchete si care nu pot transporta mai mult de patru persoane, in afara soferului. Autorizatia va fi eliberata de Registrul Auto Roman, pe timp de zece ani cu obligatia vizarii anuale. Autoturismele folosite ca taxiuri trebuie sa aiba inspectia tehnica periodica valabila si aparate de taxat in stare de functionare. Toate geamurile autoturismului trebuie sa fie transparente, neacoperite cu inscrisuri ori alte dotari care sa atenueze vizibilitatea. Ministerul Transporturilor vrea ca soferii de taxi sa detina certificat de atestare profesionala eliberat de Autoritatea Rutiera Romana, in urma unui test grila. Soferii pot repeta testul o singura data, contra-cost, dupa care pot fi reexaminati numai dupa absolvirea unui nou curs de pregatire profesionala. De mentionat este ca certificatele profesionale valabile la data de 6 august 2007 vor fi preschimbate gratuit de Autoritatea Rutiera Romana.
Cu privire la proiectul ministerului, Dan Popa, administratorul operatorului local de taxi sub licenta "Dan Taxi", a apreciat ca pentru indeplinirea acestor cerinte proprietarii de taxiuri ar trebui sa aloce sume foarte mari in comparatie cu tarifele practicate si puterea de cumparare. " Stiu sigur ca noua lege a taximetriei a aparut in luna iulie si este deja in vigoare asa ca nu stiu la ce face referire proiectul Ministerului Transporturilor. Poate doar la normele de aplicare. Chiar daca ar fi asa, dupa parerea mea, cheltuielile pentru dotarea masinilor la nivelul cerut de proiect sint exorbitante si nu si le vor putea permite nici operatorii din Bucuresti, cu atit mai putin noi, la Braila", a spus Dan Popa. De altfel, in acest context, sursa citata a anuntat ca, zilele urmatoare, va opera modificari ale tarifelor practicate de taxiurile firmei pe care o administreaza.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro