Proiectul de modernizare a bulevardului Dorobanţilor a fost deschis oficial luni, 7 martie, când şi-au făcut apariţia primele utilaje, momentul fiind marcat de prezenţa primarului Aurel Simionescu şi a câtorva consilieri locali. Luni şi marţi s-a făcut, însă, doar aşa-numita organizare de şantier, lucrările începând efectiv abia de ieri. Concret, muncitorii firmei "Tancrad" Galaţi au început, ieri, să scoată piatra cubică şi liniile de tramvai de pe tronsonul cuprins între Calea Galaţi şi Str. Apollo. Din acest motiv, nu se mai poate circula cu tramvaiul de la staţia Apollo până la capăt de linie, în cartierul Vidin. Legătura dintre cartierele Radu Negru şi Vidin se mai face doar pe ruta bulevardului Independenţei. Pe Dorobanţilor se va mai circula, câteva săptămâni, de la Radu Negru până la staţia Chercea şi retur. După ce lucrările de modernizare vor depăşi intersecţia cu Str. Apollo, circulaţia cu tramvaiul pe Bdul. Dorobanţilor va fi oprită complet, până la finalizarea proiectului de modernizare, care ar trebui să dureze, conform programului de lucru, până în martie 2013. În ceea ce priveşte traficul rutier, acesta se desfăşoară, în momentul de faţă, între Str. Apollo şi Calea Galaţi, pe o singură bandă, care a preluat ambele sensuri de mers.
O bandă a fost blocată, pe tronsonul Str. Apollo - Calea Galaţi, traficul pe ambele sensuri de mers fiind preluat de cealaltă jumătate a bulevardului Conducerea "Braicar" ne-a informat că, pentru acoperirea "golului" din transportul în comun provocat de lucrările începute pe Dorobanţi, a înfiinţat o linie-navetă, între Pod Brăiliţa şi Gara CFR. Este vorba despre un microbuz ce va circula pe această rută, la un interval de 20 de minute. "Dacă va fi cazul, în momentele de vârf, pentru a evita aglomeraţia, microbuzul va fi înlocuit cu un autobuz", ne-a declarat Cornel Săndulescu, directorul "Braicar". Potrivit acestuia, încă se caută o soluţie pentru acoperirea transportului în comun între Bariera Călăraşilor şi Gara CFR, din clipa în care tramvaiul nu va mai putea circula deloc pe bulevardul Dorobanţilor.
Primarul Aurel Simionescu ne-a explicat că lucrările au început cu decopertarea liniilor de tramvai, deoarece, într-o primă fază, se va interveni pentru consolidarea vechiului canal colector Germany, care se află sub acestea. Primarul ne-a spus că piatra cubică scoasă de pe Dorobanţilor va fi ţinută temporar într-un depozit, apoi va fi folosită la reparaţiile câtorva străzi din zona centrală, dar şi la pavarea unor străzi din cartierele periferice, ce urmează să intre într-un program de extindere a canalizării şi de modernizare. "Nu o s-o ţinem în depozit prea mult, că s-ar putea să avem surpriza că începe să dispară, bucată cu bucată, cum s-a mai întâmplat cu astfel de materiale...", ne-a mărturisit Simionescu.
Muncitorii au început de ieri lucrul, prin îndepărtarea pietrei cubice şi a liniilor de tramvai Edilul şef s-a declarat optimist în ceea ce priveşte seriozitatea constructorului care se ocupă de modernizarea bulevardului Dorobanţilor - consorţiul format din firmele "Max Boegl" - Germania şi "Tancrad" - Galaţi. "Au început la termenul stabilit şi, din câte se vede, sunt decişi să respecte graficul de lucrări. Urmează să vedem cum evoluează situaţia. Nu ne putem permite întârzieri de niciun fel, fiindcă proiectul are finanţare europeană şi, dacă nu e terminat în 24 de luni, aşa cum scrie în contract, suntem în pericol să ni se ceară banii înapoi", ne-a declarat Simionescu, adăugând că va urmări îndeaproape ritmul de derulare a lucrărilor.
Întrebat de reporterul nostru dacă municipalitatea intenţionează să repare carosabilul unor străzi ca Roşiori, Ştefan cel Mare sau Rahova, care urmează să preia traficul auto de pe Dorobanţilor şi Griviţa, primarul a dat asigurări că acestea vor intra într-un program de plombări, cel mai probabil începând de săptămâna viitoare.
Reamintim că proiectul de modernizare a bulevardului Dorobanţilor presupune o investiţie de circa 30 milioane de euro, grosul banilor reprezentând o finanţare nerambursabilă primită de la Uniunea Europeană.