• de la 1 martie dispar din oraş şi ultimele microbuze maxi-taxi care circulau pe liniile 8, 40 şi 41 • cele trei trasee secundare vor fi preluate temporar de “Braicar”, care le va deservi cu 13 autobuze, dintre care 5 pentru linia 8 şi câte 4 maşini pentru liniile 40 şi 41 • urmează ca în data de 11 aprilie municipalitatea să semneze cu “Braicar” contractul de delegare a serviciului de transport public de călători atât auto cât şi electric • până atunci însă, consilierilor municipali li se propune un proiect de HCLM care să reglementeze toate aceste detalii, votul final urmând a fi dat astăzi, 19 februarie, în şedinţă publică a CLM
De luna viitoare “Braicar” rămâne unicul operator de transport persoane în municipiu. Chiar din prima zi a lui Mărţişor, compania va prelua şi ultimele 3 curse regulate deservite de operatori în regim maxi-taxi, adică 8, 40 şi 41. Asta, în contextul în care, în data de 28 februarie, expiră valabilitatea contractelor de delegare pe care municipalitatea, prin serviciul de specialitate, le-a semnat în 2012 cu “Gebamy Trans Junior” şi “Minibus 2002”, primul pentru liniile 8 şi 41, iar al doilea pentru linia secundară 40. Pentru perfectarea actelor aferente, consilierii municipali vor avea astăzi pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a CLM Brăila un proiect de hotărâre care vine să lămurească procedural cum se vor derula lucrurile după încetarea relaţiilor cu cele două firme care au prestat în ultimii 6 ani serviciul de transport persoane în oraşul nostru în regim maxi-taxi. Astfel, cele 3 trasee secundare menţionate anterior vor fi încredinţate temporar, în primă fază, operatorului public SC “Braicar” SA Brăila, mai precis până în data de 11 aprilie 2018. Atunci ar urma să fie semnat contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători prin curse regulate, auto şi electric, în sensul încredinţării prestării acestui serviciu către “Braicar”. Operatorul public de transport va asigura pentru cele 3 trasee 13 autobuze, pentru intervalul orar 06.00 - 22.00, după cum urmează: pentru linia 8, 5 autovehicule, iar pentru liniile 40 şi 41, câte 4 maşini, cu o frecvenţă de 12 - 16 minute în staţii.
Singurele maxi-taxi care vor mai fi văzute prin oraş rămân însă cele care deservesc traseele 61 şi 62 asigurând legătura cu Braila Mall, circulaţia acestora fiind reglementată printr-un contract de delegare a serviciului de transport cu Consiliul Judeţean Brăila, dat fiind faptul că traseul depăşeşte limita municipiului. Problema cu aceste maşini este aceea că opresc în toate staţiile de pe itinerarul liniei de transport deşi în contractul cu CJ Brăila sunt prevăzute doar câteva opriri în oraş.
Revenind, după cum a explicat, în mai multe rânduri în ultimul an, edilul şef Marian Dragomir, cele două companii încă operaţionale pe traseele de maxi taxi sunt şi cele care înregistrează datorii consistente la plata obligaţiilor către bugetul local, lăsând astfel să se înţeleagă că acesta ar fi şi principalul motiv pentru care s-a ajuns la situaţia în care Primăria Brăila renunţă la colaborare. De altfel, semnale clare ale finalului colaborării cu operatorii brăileni în regim maxi-taxi au apărut când autoritatea locală le-a cerut să asigure serviciul de transport cu microbuze mai noi de 10 ani, iar în paralel a pompat milioane de lei operatorului public SC “Braicar” pentru achiziţia a zeci de autobuze noi. Rămâne de văzut dacă societatea municipalităţii se va descurca de una singură pe toate traseele din municipiu, întrucât, chiar şi cu dotările din ultimii ani, la orele de vârf autobuzele circulă în continuare arhipline, spre disperarea călătorilor care le aşteaptă cu zecile de minute în staţii.