* compania a investit 3,12 milioane euro pentru achiziţionarea a 30.000 de contoare „inteligente”, montarea acestora urmând a fi finalizată în 2020 * „Obiectivul nostru este să terminăm facturarea cu paușalul. Din 10.000 câți erau în anii trecuți, mai sunt sub 1.000 de brăileni la paușal”, ne-a precizat directorul SC CUP Dunărea SA, Silviu Mangiurea
Facturarea „la paușal”, hulită și de consumatori și de autorități, deopotrivă, rămâne de domeniul trecutului. Din cele 30.000 de contoare cu citire la distanță, achiziționate de SC CUP Dunărea SA pentru a fi montate în municipiu, până pe data de 29 aprilie 2020 fuseseră montate 21.172, ne-a precizat directorul Silviu Mangiurea, contactat de reporterii Obiectiv – Vocea Brăilei. Asta în condițiile în care compania are de rezolvat multe alte probleme, cum ar fi avariile la rețeaua de apă și canalizare a municipiului, unele dintre acestea fiind majore.
„La pauşal, este dezavantajată SC CUP Dunărea SA, deoarece beneficiarul poate să consume apă 24 de ore din 24 şi să nu plătească, pentru că are stabilită o sumă fixă de plată. Există multe astfel de cazuri. De asemenea, unii brăileni, iarna, pun furtun la robinetul din curte şi îl lasă să curgă încontinuu, ca să nu le îngheţe şi să rămână, astfel, fără apă. Şi ei sunt înregistraţi la pauşal. Sunt alţii care, vara, udă grădinile cu apă potabilă de la robinet, profitând de faptul că sunt la pauşal. Aşa că dezavantajaţi nu sunt ei, ci compania de apă”, preciza, deunăzi, directorul SC CUP Dunărea SA Brăila, contactat în legătură cu problema facturării „la paușal”.
Montarea apometrelor cu citire la distanță - așa-numitele „contoare inteligente”, care înregistrează și ultima picătură de apă consumată - a devenit o prioritate pentru CUP Dunărea SA, după ce compania a investit 3,12 milioane de euro pentru achiziţionarea a 30.000 de contoare inteligente. Au mai fost, de asemenea, cumpărate 3.000 de cămine noi, din PVC, pentru consumatorii care nu aveau un cămin corespunzător.
Anul trecut, în urma amplelor lucrări de modernizare şi asfaltare a Căii Galaţi, au fost înlocuite branşamentele vechi ale brăilenilor care locuiesc pe această importantă arteră a oraşului, pe cheltuiala companiei, aceştia fiind, în prezent, contorizaţi. Din păcate, însă, mai sunt câteva sute de brăileni în tot orașul care sunt încă înregistraţi „la pauşal”, majoritatea concentraţi în cartierele mărginaşe ale urbei. Prin eliminarea lor, compania speră să reducă pierderile de apă cu 3 procente la nivel general.
Angajaţii companiei au înlocuit contoarele clasice cu contoarele inteligente, cu transmitere radio a datelor, pe toată raza municipiului. Montarea de contoare inteligente s-a făcut şi la asociaţiile de proprietari din municipiu. Compania de apă este, astfel, avantajată, pentru că facturează absolut toată apa consumată de abonaţii casnici. Dezavantajaţi sunt cei care au robinetele defecte sau care au pierderi la instalaţia de alimentare cu apă a locuinţei, fie că locuiește la casă sau la bloc.