Mă minunez (încă o dată!) cum aflaţi din presă de unele nereguli de la instituţii sau societăţi din subordinea CLM Brăila, cu toate că Adunarea Generală a Acţionarilor vă aparţine şi aţi nominalizat persoanele ce reprezintă CLM-ul în Consiliul de Administraţie al acestei societăţi (poate unii chiar ştiţi...).
Nu voi insista asupra legalităţii angajării unor directori sau altor persoane la noua societate SC APT SA Brăila, înfiinţată în 14.07.2010 în baza unei hotărâri CLM şi înmatriculată la data de 01.09.2010, pentru că asta nu e treaba mea, ci a altor organe abilitate sau poate este tocmai treaba dumneavoastră.
În schimb, vă aduc în atenţie un singur aspect cu privire la modul de înfiinţare a acestei societăţi: ACEASTA ESTE NOU ÎNFIINŢATĂ sau fostul serviciu public de specialitate Direcţia Administraţiei Pieţelor şi Târgurilor Brăila a fost reorganizat? Pentru că este foarte interesant de aflat dacă a fost reorganizat acest serviciu public, nu atât pentru mine, personal, şi pentru toţi angajaţii fostului serviciu public de specialitate, cât mai ales pentru colaboratorii acestuia.
În altă ordine de idei vă informez public (de data asta!), stimaţi edili, despre acţiuni pe care ar trebui să le cunoaşteţi şi care au deja sau vor avea un impact negativ atât asupra cetăţenilor acestui oraş cât şi asupra dvs. ca reprezentanţi ai acestora, calitate obţinută prin votul pe care aceştia vi l-au dat în 2008. Şi nu de alta, dar tot aceiaşi cetăţeni vor vota şi în 2012 ...
"Ştiţi că sunt scoase la licitaţie şi terenurile pe care agenţii economici au construit spaţii comerciale cu autorizaţii de construcţie date în urma licitaţiilor?"
Vă aduc la cunostinţă că TOŢI agenţii economici parteneri ai SC APT SA Brăila sunt profund nemulţumiţi de deciziile pe care le-aţi luat cu privire la spaţiile pe care le administrează această societate în numele dvs. Cunoaşteţi conţinutul caietului de sarcini pus în vânzare, prin care sunt nedreptăţiti profund agenţii economici parteneri, ai dvs. până la urmă, numai, chipurile, sub deviza "să respectăm recomandarea Curţii de Conturi"? Aţi avut vreodată curiozitatea să vedeţi ceea ce scrie în această recomandare?(pentru că, până la urmă, este doar o recomandare...) Dacă aţi citit, v-aţi întrebat cât de legale sau imorale sunt clauzele acestui caiet de sarcini şi care sunt implicaţiile ce decurg din aplicarea acestora? Sau pe cine favorizează?
Aţi făcut, din curiozitate, un calcul simplu, să vedeţi cam cât îl costă pe agentul economic, partenerul dvs., o chirie în piaţă după noile tarife aprobate prin HCLM Brăila nr. 422/22.12.2010? Eu, personal, am făcut aceste calcule timp de 6 ani. Aţi citit până la capăt ceea ce aţi aprobat prin această hotărâre?
Îmi pun aceste întrebări pentru că timp de 6 ani, unii dintre dvs., în mod particular, n-au făcut altceva decât să încerce să pună beţe-n roate acestei activităţi, astfel încât să nu se întâmple nimic în această zonă şi pieţele să plece din administrarea publică în cea privată (cum s-a şi întâmplat, de altfel, cu Piaţa Concordia, dar nu din vina mea...).
De fiecare dată aţi blamat mărirea taxelor propuse de către fostul DAPT Brăila (prin mine, ca reprezentant legal!) aducând ca argument " GRIJA FAŢĂ DE COMERCIANŢI ŞI FAŢĂ DE CETĂŢENI"...
Acum, în schimb, după ce aţi "scăpat" de mine, în mijlocul crizei economice, când toată lumea este la limita existenţei, aţi mărit tarifele la spaţii comerciale nu cu 10-15% cât v-am propus eu în fiecare an (mărire care reprezenta, de altfel, rata inflaţiei) ci le-aţi mărit cu 200-300% (chiar şi mai mult) astfel încât un agent economic de la 500-600 lei/ lună poate să ajungă să plătească 2.500-3.000 lei ...ACUM, NU VĂ MAI INTERESEAZĂ GRIJA FAŢĂ DE COMERCIANŢI ŞI FAŢĂ DE CETĂŢENI???
Tot acum, în recesiune, scoateţi spaţiile la licitaţie, cu toate că au mai fost scoase o dată în 2004. Să ştiţi, domnilor consilieri, că spaţiile au fost atribuite prin aşa-zisa "preluare de debit" NUMAI până în septembrie 2004, dată după care TOATE spaţiile comerciale s-au atribuit NUMAI prin LICITAŢIE...Vă spun, aşa.. poate nu ştiaţi ...
Ştiţi că sunt scoase la licitaţie şi terenurile pe care agenţii economici au construit spaţii comerciale cu autorizaţii de construcţie date în urma licitaţiilor? Ce va face agentul economic care pierde licitaţia (cel puţin pentru acest tip de licitaţie) cu bunurile, modulul comercial şi mijloacele fixe? Şi le ia ca melcul în spate şi le mută în sufrageria de la bloc?
V-aţi întrebat vreodată câţi agenţi economici sunt în pieţele Brăilei sau câţi angajaţi au aceştia? La această intrebare vă răspund eu: în jur de 350 de agenţi economici ce deţin spaţii şi terenuri şi aproximativ 1.500 de persoane fizice sau juridice, care folosesc tarabe. În medie, fiecare are în responsabilitate cel puţin încă o persoană...Calculul e simplu: în medie, aproximativ 4.000 persoane care suferă economic în acest moment... Vă interesează?
15.000 de euro pentru un audit?
La celelalte întrebări vă rog pe dvs. să răspundeţi public sau să vă răspundă cei care conduc noua societate înfiinţată...sau reorganizată ...mai ştiţi !!! Eu am mai spus o dată că, la Brăila, se reinventează dreptul administrativ şi sistemul juridic... De data asta o spun nu ca un "pseudojurist", ci ca un simplu jurist...
Şi încă ceva: înţeleg faptul că doriţi să mă compromiteţi cu orice chip şi pentru că n-aţi găsit altceva de interes, s-a dispus la SC APT SA Brăila un audit de vreo 15.000 EURO plus TVA, în condiţia în care societatea nou înfiinţată n-are nicio problemă financiară sau juridică. Problemele le-au creat şi le creează alţii, dar până la urmă SINGURA INSTITUŢIE ÎN CARE MAI AM ÎNCREDERE ESTE JUSTIŢIA (cu bunele sau cu relele ei!). Regret că n-am solicitat audit la DAPT Brăila în 2004, dar ...niciodată nu este prea târziu...Preţul auditului e...unul bun, domnilor, gândindu-mă că auditorul nostru primea cam 750 lei/ lună pentru aceeaşi activitate... Vă aduc la cunoştinţă că se putea efectua acest audit şi de către Corpul de Audit al Primăriei Brăila (care a mai făcut audit la DAPT!), acesta având şi obligaţia legală să efectueze această activitate dacă nu există auditor în cadrul instituţiei, precum şi faptul că urmează a se efectua un control de către instituţii abilitate în perioada următoare care vizează, culmea, tot activitatea 01.01.2008 - 01.08.2010...proaspăt auditată şi nu "costă prea mult".... Chiar şi aşa, mă aştept ca auditorul "selectat" conform legii să fie unul corect şi să nu-şi bată joc de prestaţia sa de profesionist sau să-şi bată joc de munca unor oameni serioşi.
Având în vedere aceste aspecte, vă informez PUBLIC că noaptea dorm foarte bine şi liniştită privind acţiunile sau inacţiunile din perioada în care am condus DAPT-ul şi nu am prea multe greşeli să-mi reproşez, dimpotrivă.
Iar la sfârşit, s-auzim numai de bine!
Simona Drăghincescu