• în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean Brăila de la finele lunii mai, liberalul Marian Căpățînă a venit cu o propunere la nivelul conducerii instituției • acesta a afirmat că autoritățile locale ar putea colabora și realiza o autogară modernă pentru Municipiul Brăila • președintele CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac (liderul organizației județene a PSD), a transmis că în general autogările sunt deținute de transportatori, dar a promis că va încerca să inițieze o discuție cu aceștia, pentru a vedea dacă ar fi dispuși să își realizeze o astfel de autogară comună
Consilierul județean PNL Brăila Marian Căpățînă este de părere că Municipiul Brăila are nevoie de o autogară modernă. În cadrul ședinței ordinare a CJ Brăila de la finele lunii mai, în contextul aprobării unui proiect care viza atribuirea de licențe de traseu pentru operatori de transport rutier în județ, liberalul a făcut această propunere. Căpățînă i-a transmis președintelui Consiliului, șeful PSD Brăila, Francisk Iulian Chiriac, că nu ar fi rău să cadă de acord cu Primăria Municipiului și să colaboreze la realizarea unei autogări pe care să o pună ulterior la îndemână transportatorilor. PNL-istul a punctat că o asemenea variantă ar fi mult mai elegantă decât situația actuală, în care fiecare transportator are capăt de traseu prin diverse părți ale orașului.
”Cred că ar fi oportun ca, alături de Primăria Brăila, să punem și noi umărul la realizarea unei autogări moderne în Municipiul Brăila. Un loc în care toți operatorii privați să ajungă atunci când au capăt de cursă. Este o chestiune de eleganță și de civilizație. Sunt operatori care termină cursele în Centru, alții pe la Catedrală etc. Ar fi elegant să avem un terminal făcut de noi, de autoritate și pus la dispoziția dumnealor”, a declarat Căpățînă.
Președintele CJ Brăila nu a respins propunerea, însă a afirmat că autogările, de regulă, sunt realizate și gestionate de societățile care se ocupă de transport. Chiriac a promis totuși că va încerca să organizeze o întâlnire cu toți operatorii de transport, pentru a vedea în ce măsură le-ar surâde ideea să colaboreze și să construiască o astfel de bază comună pe viitor.
”Nu știu dacă se poate într-adevăr să avem o autogară publică. Din câte știu eu – trebuie vorbit și cu Primăria -, toate autogările sunt private. Poate că ar fi necesară o discuție cu toți operatorii, să găsim un teren pe care să își amenajeze toți o autogară. Să fie punctul de plecare, punctul zero, în ceea ce privește traseele din județul Brăila. Așa putem discuta. Dar să știți că toate sunt private. Fiecare transportator are propria autogară. Dar putem discuta cu transportatorii, în momentul în care vom termina de atribuit licențele de traseu, pentru că mai sunt câteva, vreo zece. Și atunci putem să inițiem o astfel de discuție pentru a avea un numitor comun în ceea ce privește această decizie”, a declarat Chiriac.