Abandonul școlar, violența în școli și rezultatele la examene, teme de interviu pentru profesorii care vor să fie directori | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Abandonul școlar, violența în școli și rezultatele la examene, teme de interviu pentru profesorii care vor să fie directori

* este vorba de 54 de situații problemă propuse de ISJ Brăila pentru candidați la proba de interviu * proba se va desfășura între 15 noiembrie și 8 decembrie, centrul de examen fiind Casa Corpului Didactic Brăila * aproape 100 dascăli sunt așteptați la concurs

 

Cea de-a doua probă a concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar începe astăzi. Este vorba de interviu, iar Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Brăila le-a pregătit candidaților 54 de situații-problemă pe baza cărora comisiile de concurs vor formula întrebări, aspiranții la fotoliul de director urmând să ofere soluții. Printre situațiile problemă se numără abandonul școlar, bullying-ul, bugetul școlii, rezultate la examenele naționale, incluziunea elevilor cu cerințe educaționale speciale, școala online sau violența în școli. Iată cum sună mai exact câteva dintre temele propuse de ISJ Brăila:

- Peste 10% dintre elevii înscriși în anul școlar precedent nu au frecventat școala/au avut o frecvență foarte scăzută și s-au confruntat cu dificultăți în încheierea situației școlare. Oferiți două exemple de măsuri prioritare de intervenție care să diminueze acest risc.

- Numărul cazurilor de violență în spațiul școlar/bullying este în creștere în ultimii ani și afectează în mod direct starea de bine a copiilor din școală. Oferiți câteva exemple de intervenție pe care le-ar putea iniția echipa de conducere a școlii.

- Școala nu a reușit să monitorizeze în mod sistematic condițiile în care s-a desfășurat învățarea online în anul școlar precedent. Oferiți câteva exemple de intervenție pe care le-ar putea iniția echipa de conducere a școlii, evidențiind riscurile nonintervenției.

- Există o diferență semnificativă între rezultatele elevilor obținute în evaluările curente (medii anuale) și rezultatele la evaluările naționale. Cum răspundeți unei astfel de provocări?

- Structurile asociative ale elevilor din școală s-au dezvoltat semnificativ în ultimii ani. Care sunt modalitățile concrete prin care veți valorifica ’’vocea elevilor” în politicile de la nivelul unității de învățământ?

- La o grupă/clasă din unitatea de învățământ pe care o conduceți este înscris un copil/elev cu cerințe educaționale speciale. Comportamentul acestui copil/elev îi deranjează, câteodată, pe ceilalți copii/elevi, nelasându-i să-și desfășoare activitatea sau fiind violent, în alte situații. De accea, părinții celorlalți copii/elevi fac presiuni asupra conducerii unității de învățământ să rezolve situația. Identificați modalități prin care echipa de conducere poate remedia această situație.

- În unitatea dumneavoastră există elevi capabili de performanță la o anumită disciplină, dar care manifestă un real dezinteres pentru o alta/altele, având chiar probleme/risc de nepromovare. Ce măsuri concrete s-ar impune, pentru binele elevului?

- Bugetul unității de învățământ pentru anul școlar următor este insuficient. Ce măsuri concrete ați întreprinde pentru a vă asigura că școala va avea resursele necesare?

Proba de interviu începe astăzi și se va desfășura până pe 8 decembrie, centrul de examen fiind Casa Corpului Didactic Brăila. Reamintim că în concurs au rămas 96 candidați, iar concurența va fi doar la 14 unități de învățământ, acolo unde sunt doi profesori care vor susține examenul pentru același post.

Reamintim că interviul va consta în prezentarea strategiei de dezvoltare a unității de învățământ și va avea o durată de 60 de minute pentru fiecare candidat, timp în care comisia va puncta următoarele criterii: competențele de management strategic, operațional și de comunicare; abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului. Și la această probă candidații trebuie să obțină minim nota 7 pentru a promova concursul.

 

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro