Cea mai mare pondere a celor deschid televizorul în fiecare zi se înregistrează în rândul românilor cu studii superioare (88,1%).
Pe regiuni, Transilvania şi Banatul au cel mai mare procent al celor care se uită zilnic la TV, respectiv 84,8%, iar Moldova, cel mai mic (76,5%).
După dorinţa de informare, următorul motiv pentru care românii se uită la televizor este divertismentul/relaxarea, invocat de 8% dintre respondenţi.
Ponderea telespectatorilor care se uită la filme artistice zilnic sau de câteva ori pe săptămână a scăzut de la 57% în 2007 la 50% în 2011. O scădere cu un procent înregistrează muzica, divertismentul şi emisiunile sportive.
A crescut, în schimb, ponderea celor care se uită la jurnale de ştiri zilnic sau de câteva ori pe săptămână, de la 90% acum patru ani, la 92% în 2011.
Interesul faţă de posturile locale este în creştere faţă de 2007. Atunci, 26% dintre români spuneau că se uită la posturi TV locale, iar astăzi ponderea lor a crescut la 28%.
Sondajul a fost realizat în octombrie, pe un eşantion de 1.243 de persoane cu vârsta de minimum 18 ani.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.