* este vorba despre cutii ce conțin alimente de bază, oferite de Crucea Roșie și Carrefour România
“Cutia cu Bucurie”, ce conține alimente de bază greu perisabile, va ajunge la 50 de familii în dificultate din județul Brăila, înainte de Crăciun. Aceasta este o nouă campanie realizată de Crucea Roșie Română și Carrefour România, parteneri de bine de peste 10 ani. Campania este sprijinită și de către Green PC Ambalaje.
Fiecare ”Cutie cu Bucurie” conține alimente ce asigură necesarul de bază pentru o familie formată din trei membri, pentru două săptămâni. Lista de alimente include: făină, mălai, ulei, orez, bulion, griș, paste făinoase, conserve de carne, supă la plic, lapte UHT, biscuiți, conserve de fructe etc.
Campania “Cutia cu Bucurie” va ajunge în total la 1.300 de familii din 26 de județe ale țării: Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița, Brăila, Buzău, Cluj, Covasna, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Olt, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Teleorman, Tulcea, Vâlcea, Vaslui și Vrancea. În fiecare dintre cele 26 de județe vor fi atent pregătite 50 de “cutii cu bucurie” care vor fi distribuite de către voluntarii Crucii Roșii Române direct la ușa beneficiarilor.
“Familiile din comunitățile vulnerabile, și așa greu încercate de lipsuri materiale, trec în această perioadă de pandemie prin cele mai dificile momente. Aceste familii se luptă tot mai mult cu sărăcia, iar asigurarea hranei zilnice a devenit cea mai mare provocare pentru ei. Am primit cu bucurie inițiativa partenerului nostru tradițional, Carrefour România, de a le veni în ajutor cu pachete generoase cu alimente de bază. Suntem onorați să avem alături de noi parteneri generoși și implicați în problemele comunității”, a spus Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.
Conform Raportului social al ICCV, “Calitatea vieții în timpul pandemiei: probleme și politici de răspuns” din 27 aprilie 2020, “criza COVID-19 va genera rapid și o criza economică și socială cu efecte mari, cel puțin pe termen mediu: economia paralizată, șomajul în explozie, pierderea masivă a locurilor de muncă, creșterea populației neocupate, scăderi ale veniturilor. (…) Criza Coronavirus a împins înapoi economia și a stopat proiectele. Efectele sociale imediate ale crizei sunt: schimbări majore ale relațiilor dintre oameni, ale modului de viață și ale calității vieții lor, o societate sărăcită și mai polarizată, dar și o creștere vizibilă a conștiinței naționale de sine”.
Crucea Roșie Română va acorda în perioada următoare o atenție sporită familiilor nevoiașe și va căuta soluții pentru a veni în sprijinul cât mai multor familii afectate economic de pandemia COVID-19.