46.000 de brăileni cu carduri sociale | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Luna aceasta urmează să fie virată a treia tranșă de bani

46.000 de brăileni cu carduri sociale

• de programul ”Sprijin pentru România” beneficiază aproape 46.000 de brăileni • sprijinul financiar are o valoare totală de 1.000 de lei, sumă care este împărțită în patru tranșe a câte 250 de lei  • fiecare tranșă este virată o dată la două luni, timp în care autoritățile actualizează permanent listele de beneficiari • luna aceasta urmează alimentarea cardurilor cu cea de-a treia tranșă •  031.9268 este numărul de telefon ce trebuie apelat în caz că o persoană care este eligibilă nu a primit cardul sau l-a primit, dar nu este încărcat

 

Luna aceasta se virează cea de-a treia tranșă de carduri sociale, oferite prin programul ”Sprijin pentru România”. Astfel, în perioada 17-21 octombrie, Ministerul Muncii va actualiza listele cu beneficiari, timp în care Compania Națională Poșta Română va prelucra datele ca, mai apoi,  să fie virați banii pe carduri, în perioada 24-31 octombrie a.c.

La Brăila, aproape 46.000 de persoane primesc acest tip de sprijin de la stat. 45.957, mai exact. Vorbim de 32.358 de brăileni aflați în evidența Casei Județene de Pensii (CJP) Brăila și de 13.599 de persoane centralizate de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Brăila și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS). Acestea din urmă fac parte din următoarele categorii: alocația pentru susținerea familiei (1.039 de beneficiari), ajutor social (2.250 de beneficiari), familii cu copii care nu au alocație pentru susținerea familiei, dar se încadrează pentru a primi vouchere (59 de beneficiari), persoane fără adăpost (30 de beneficiari), indemnizație handicap Legea 448/2006 (10.221 de beneficiari), conform datelor puse la dispoziție de către AJPIS Brăila.

Menționăm că valoarea sprijinului financiar de la stat este de 250 de lei pentru achiziția de alimente și mese calde, sumă care se virează o dată la două luni, până la finalul lui 2022 și sunt, în total, patru tranșe, care însumează 1.000 de lei.

Astfel, dacă în luna august, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) anunța  încărcarea tranșei cu numărul II din ajutorul de 1.000 de lei, care s-a ridicat la aproape 600.000.000 lei, bani care au ajuns la aproximativ 2,4 milioane de români, luna trecută, pe 8 septembrie, cardurile au ajuns la 150.000 de noi beneficiari în plus față de cei 2.480.613, în urma actualizării permanente a listelor de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

 

Persoanele care pot beneficia de cardurile sociale fac parte din următoarele categorii:

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

 

Listele se actualizează lunar

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice. Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiari se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste. În ceea ce privește mecanismul de distribuire a cardurilor, acest proces prevede trei etape: 1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română și 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.

 

Precizări importante

Reamintim că Florin Dobrescu, secretar de stat în Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a trimis recent un comunicat cu câteva precizări importante.

Astfel, pot fi cazuri în care, din motive obiective, cardurile nu au putut fi livrate de Poșta Română. „În situația în care constatați că sunteți eligibil, dar nu ați primit cardul social, recomandarea este să mergeți să faceți verificări la Oficiul Poștal din localitate (cei din mediul rural) sau la cel mai apropiat Oficiu Poștal (cei din mediul urban). Dacă în urma verificărilor făcute în Oficiul Poștal cardul nu este găsit, următorul pas este să sunați la numărul 031.9268. Dacă în urma apelului telefonic, nu primiți un răspuns concret, vă îndrum să vă adresați reprezentanților Primăriei din localitatea de care aparțineți (cei din mediul rural și din orașele Ianca, Făurei și Însurăței) sau reprezentanților Casei Județene de Pensii (cei din municipiul Brăila), pentru a afla cauza care a generat această situație”, a precizat Dobrescu. Potrivit sursei citate, au fost semnalate și cazuri în care cardul primit nu a fost încărcat. „Dacă vă aflați în această situație, trebuie să sunați tot la numărul 031.9268”.  

Florin Dobrescu a ținut să sublinieze că, în luna precedentă acordării acestui ajutor, se fac verificări în bazele de date ale ANAF, acolo unde sunt declarate veniturile impozabile, având în vedere că acest sprijin este destinat doar persoanelor cu venituri sub 1.500 de lei

„Spre exemplu, există posibilitatea ca o persoană să fi vândut un teren sau să fi lucrat în luna precedentă și să fi realizat venituri, iar dacă aceste venituri au depășit 1.500 lei, ea nu s-a mai încadrat în criteriile prevăzute pentru acordarea acestui sprijin. Trebuie avut în vedere că verificările se fac din două în două luni. Dacă venitul a fost unul ocazional, persoana respectivă va primi din nou acest sprijin”, a adăugat secretarul de stat în Ministerul Muncii.

 Dobrescu a ținut să precizeze și că „pensia și indemnizația de handicap NU se cumulează, condiția de eligibilitate fiind ca ambele să fie mai mici sau egale cu 1.500 lei”. 

Reamintim că tichetele sociale pe suport electronic pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/ mese calde. Cardurile nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro