• contractul va fi semnat cu CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) în urma unei licitaţii programate în primele zile ale lunii viitoare
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR a lansat, zilele trecute, o nouă licitaţie publică adiacentă mega-investiţiei Pod suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea, de această dată vizând protejarea sau relocarea reţelei edilitare (conducte de apă-canalizare) şi a sistemului de irigaţii de pe amplasamentul viitoarei investiţii. Asta, după ce chiar pe finalul lui 2017 lansase o licitaţie pe parte de consiliere juridică pentru exporprieri pentru a face loc podului.
De această dată achiziţia vizează selecţia de oferte pornind de la o valoare estimată de 188.000 lei (echivalentul a circa 40.000 euro), obiectul contractului în discuţie fiind “Prestări servicii de proiectare şi execuţie constând în elaborare proiect tehnic, caiete de sarcini, detalii de executie, documentaţii tehnice necesare pentru obţinere avize, acorduri, autorizaţie de construire, asigurarea asistenţei tehnice pe parcursul execuţiei lucrării şi execuţia lucrărilor pentru obiectivul de investiţie «Relocări/Protejări conducte edilitare şi reţele de irigaţii necesare pentru execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila»“.
Firmelor interesate li se solicită să constituie o garanţie de participare de 1.800 lei, precum şi să facă dovada că au capacitatea tehnică de a derula un astfel de contract prin prezentarea listei principalelor lucrări similare executate în ultimii 5 ani.
Tipul procedurii alese pentru atribuire este “Cerere de ofertă în procedură simplificată - într-o singură etapă”, modalitatea de desfăşurare anunţată fiind “Procedura online” cu unic criteriu de selecţie “Preţul cel mai scăzut”.
Data limită de depunere a ofertelor expiră marţi, 13 februarie, ora 15.00.
Contractul se înscrie într-un proiect finanţat din fonduri comunitare, mai precis Programul Operaţional Infrastructura Mare - POIM.
Reamintim că la jumătatea acestei luni, a fost semnat, la Ministerul Transporturilor, în prezenţa fostului premier Mihai Tudose, contractul de proiectare şi execuţie a Podului suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea. Actele s-au perfectat între reprezentanţii antreprenorului general (asocierea italo-japoneză Astaldi - IHI Infrastructure Systems), selectat în urma unei licitaţii internaţionale, şi CNAIR, de cealaltă parte, ca beneficiar.
Mai trebuie adăugat faptul că despre podul peste Dunăre s-a tot vorbit în ultimii aproape 30 de ani, fiind una dintre promisiunile fluturate sub nasul brăilenilor în campaniile electorale locale dar şi naţionale. Primii paşi concreţi s-au făcut totuşi în ultimii ani, când s-a realizat acel Master Plan General de Transport al României, dar chiar şi în acest document, proiectul figura la capitolul “şi altele” cu orizont îndepărtat de implementare. Abia după venirea lui Tudose în fruntea Guvernului, s-a ivit soluţia rapidă de finanţare a acestui proiect: a fost prins în “Strategia integrată de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării” în contextul necesităţii reabilitării drumului care leagă Dobrogea de Moldova.
Ulterior, mai precis în vara anului trecut, România a semnat la Luxemburg Contractul cadru de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) în valoare de un miliard euro, bani ce vor acoperi contribuţia bugetului de stat cu titlu de cofinanţare a proiectelor prioritare de transport, din cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, printre care, în anexa 2 figurează şi proiectul investiţional - Pod suspendat peste fluviul Dunărea între Brăila şi Tulcea.
Mega-investiţia cu Podul suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea va costa 1.995.932.260 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro.