Autor al unui grav accident de circulaţie, brăileanul Georgian-Marius Novac, în vârstă de 27 de ani, a fost trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă. Novac este acuzat că a efectuat o depăşire riscantă, aflându-se într-o coloană de maşini, exact în zona de acţiune a indicatorului "Depăşirea interzisă". Accidentul s-a soldat cu doi răniţi grav: inculpatul Georgian-Marius Novac, care a avut nevoie de 360 de zile de îngrijiri medicale şi ieşeanul Mihai Bostan, care a suferit leziuni ce au necesitat 250 de zile de îngrijiri medicale. Dosarul penal a fost instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila.
Filmul accidentului de pe Şoseaua de Centură
Evenimentul rutier s-a petrecut în ziua de 16 aprilie 2013, puţin după ora prânzului. În acel moment, Mihai Bostan se afla la volanul autoturismului Opel Astra cu numărul de înmatriculare IS-06-MFH, aparţinând SC "Agmus" SA Iaşi, conducând pe DE 87 (Centura municipiului Brăila). Ieşeanul se deplasa către Buzău, iar în habitaclu, pe scaunul din dreapta, se afla Teodora Dimu.
Din sens opus se deplasa o coloană formată din mai multe autovehicule, între care şi autoturismul Volkswagen cu numărul de înmatriculare BR-09-NGM, condus de Georgian-Marius Novac. Potrivit anchetatorilor, la un moment dat, "maşina condusă de Novac a ieşit brusc din coloană cu intenţia vădită de a efectua manevra de depăşire, a pătruns pe contrasens şi, datorită spaţiului redus de manevră, cele două autoturisme (al lui Novac şi al lui Bostan - n.r.) au intrat în coliziune frontală".
La ora 15:10, imediat după impact, la locul accidentului s-au deplasat poliţiştii de la cercetări penale, care au demarat ancheta.
Accidentul s-a produs pe DE 87, la km. 105^60 m (tronsonul dintre Şos. Buzăului şi Şoseaua Râmnicu Sărat), în zona de acţiune a indicatorului "Depăşirea interzisă". Zona se află în curbă uşoară la dreapta. La sosirea poliţiştilor, cele două autoturisme implicate în accident se aflau de o parte şi de alta a carosabilului, orientate cu partea frontală unul către celălalt, perpendicular faţă de axul drumului şi la o distanţă de 3,60 metri unul de altul. Autoturismele erau avariate rău în partea stângă-faţă, iar ambii conducători auto rămăseseră încarceraţi, având mai multe fracturi. Teodora Dimu, pasagera din autoturismul cu număr de Iaşi, fusese rănită uşor.
După descarcerare, victimele accidentului rutier au fost transportate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila, pentru îngrijiri medicale. Potrivit medicilor legişti, Mihai Bostan a suferit leziuni care au necesitat 240-250 de zile de îngrijiri medicale, dar care nu i-au pus viaţa în primejdie. Bostan urma să fie evaluat ulterior, pentru a se stabili dacă prezintă sau nu incapacitate de muncă. Teodora Dimu a suferit leziuni uşoare, având nevoie de 3-5 zile de îngrijiri medicale (de altfel, femeia nici nu a depus plângere penală).
În accident, a fost rănit şi inculpatul Georgian-Marius Novac, care a avut nevoie de 340-360 de zile de îngrijiri medicale.
"Comportament agresiv în trafic"
Audiat fiind, Novac a declarat că în acea zi conducea autoturismul pe Şoseaua de Centură, către Şoseaua Râmnicu Sărat. Datorită traficului aglomerat, deplasarea s-a făcut în coloană, inculpatul aflându-se în spatele unui autocamion. Potrivit propriilor declaraţii, după ce a trecut de Poligonul "Vulpea", la un moment dat, inculpatul "a strănutat şi nu îşi mai aduce aminte ce s-a mai întâmplat", dar în mod cert nu a avut intenţia de a depăşi autovehiculul din faţa sa. Altfel spus, în momentul în care a strănutat, Novac ar fi pierdut controlul volanului, intrând pe contrasens. Afirmaţia a fost respinsă de anchetatori.
Procurorii PT Brăila precizează că există mai mulţi martori care-l contrazic pe inculpat. Conducătorul unei autospeciale Ford Tranzit, care se afla în coloana de maşini, în faţa lui Novac, a declarat că acesta a încercat să-l depăşească, deşi abia coborâseră de pe pod, în zona respectivă acţionând indicatorul "Depăşira interzisă" (iar sensurile de mers erau despărţite de linie continuă). Văzând ce vrea să facă, martorul i-a semnalizat că manevra nu este posibilă, întrucât din sens opus se apropiau alte maşini. Martorul a mai precizat că, după ultima curbă la dreapta, Novac l-a depăşit, intrând imediat în coliziune cu Opelul cu număr de Iaşi, care circula din sens opus. Şoferul unui autoturism Chevrolet, care se afla în spatele inculpatului, a depus, de asemenea, mărturie.
Procurorul care a supravegheat cercetările concluzionază: "Accidentul rutier s-a produs din culpa exclusivă a inculpatului, care a avut un comportament agresiv în trafic, în sensul că a efectuat manevra de depăşire deşi se afla în zona de restricţie a indicatorului «Depăşirea interzisă», benzile care despărţeau cele două sensuri de mers erau continue, traficul era aglomerat şi nu îi permitea această manevră, la acel moment".