Mergi la conţinutul principal

30 de milioane de euro pentru Bulevardul Dorobanţi

* în proiect este inclusă şi consolidarea canalului colector Ghermani de sub bulevard şi, pe aceeaşi lungime, reţeaua de apă, cea de termoficare, dar şi reţeaua electrică *

Din acest an, bătrânul bulevard al Dorobanţilor va intra, în sfârşit, într-o amplă operaţiune de reabilitare finanţată în mare parte din fonduri structurale. Gata cu zgomotul şi trepidaţiile generate de trecerea tramvaielor sau cu praful care se ridică din cauza traficului din zonă. Pentru aceasta însă, locuitorii din zonă trebuie să suporte cam doi ani forfota şi zgomotul şantierului care va răscoli una dintre cele mai importante artere de circulaţie din municipiu. Şi şoferii ar trebui să se bucure de această veste întrucât nu-şi vor mai rupe maşinile pe macadamul denivelat al bulevardului, dar reversul medaliei este că va trebui să circule în zonă pe căile alternative ce vor ocoli şantierul. Acest efort merită, susţin reprezentanţii municipalităţii, beneficiarul proiectului: după operaţia de "lifting", calitatea vieţii locuitorilor din zonă se va îmbunătăţi simţitor prin reducerea poluării, zona va arăta mult mai bine, plus că bulevardul va putea prelua fără probleme circulaţia şi traficul în continuă dezvoltare. Nota de plată pentru acest proiect este de aproape 30 milioane de euro, din care circa 80% sunt asiguraţi prin Fondul European de Dezvoltare Regională, iar restul reprezintă cofinanţarea locală.

În cursul acestui an urmează a fi pus în aplicare unul dintre cele mai mari proiecte de investiţii în infrastructură concepute de către municipalitatea locală: reabilitarea bulevardului Dorobanţilor în cadrul Programului Operaţional Regional (POR). Ieri, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei (MDRL), ministrul Vasile Blaga şi primarul Brăilei, Aurel Simionescu, au semnat contractul de finanţare a acestui proiect cu o valoarea de 29,67 milioane de euro, din care circa 80% reprezintă partea de grant din fonduri structurale europene. La eveniment a participat şi directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Est, Luminiţa Mihailov. De asemenea, tot ieri, Blaga a semnat un al doilea contract de finanţare a unui proiect ce vizează reabilitarea DJ 100 pe tronsonul Afumaţi-Găneasa (3,3 km) cu o valoare de 1,9 milioane euro. Astfel, valoarea totală a proiectelor pentru care MDRL a semnat ieri contractele de finanţare se ridică la 31,62 milioane euro. La conferinţa de presă organizată ieri de MDRL, ministrul Blaga a subliniat că prin semnarea acestor două contracte s-a depăşit nivelul de un miliard de euro, fonduri contractate prin POR, la un curs de 4,2 lei/euro. "Am semnat de la începutul acestui an 446 de contracte de finanţare prin POR, însă, din păcate, doar 16 contracte sunt cu lucrările în desfăşurare", a menţionat Blaga.

Contribuţia bugetului local: 4,884 milioane euro

În linii mari, municipalitatea îşi propune să realizeze modernizarea întregului bulevard, pe întreaga lungime, inclusiv a căii de rulare a tramvaiului, consolidarea canalului colector de sub bulevard, plus reabilitarea reţelelor serviciilor de utilitate publică: apă - canal, electricitate şi termoficare. Concret, obiectivele specifice ale proiectului sunt modernizarea căii rutiere Dorobanţilor în lungime de 4,7 Km, compusă din 4 benzi, câte două benzi pe fiecare sens, în lăţime de 7 m, modernizarea celor două căi de rulare a tramvaiului în lungime de 4 Km, consolidarea canalului colector Ghermani situat în corpul căii Dorobanţilor, reabilitarea a 4,7 Km de trotuare, şi pe aceeaşi lungime reţeaua de apă, cea de termoficare, reţeaua electrică, plus refacerea a 5.000 mp mediu ambiant.

"Durata de implementare este de 3 ani, însă sperăm că lucrurile vor dura mult mai puţin. Ne dorim ca în 2 luni să finalizăm procedurile de atribuire prin licitaţie publică internaţională a pachetului de lucrări, iar după încă o lună să se înceapă efectiv munca. Depinde însă dacă vor fi contestaţii la viitoarea licitaţie şi în ce răstimp vor fi soluţionate. Oricum, sper ca în maxim 2 ani de la demararea lucrărilor să se finalizeze proiectul în întregime", ne-a declarat primarul Simionescu după semnarea contractului la Bucureşti. De asemenea, el a punctat că lucrările vor fi efectuate, cel mai probabil, pe tronsoane începând din zona Bariera Călăraşilor spre ieşirea din municipiu pe şoseaua Dig Brăila - Galaţi.
Potrivit informaţiilor prezentate de MDRL, valoarea totală a proiectului este de 29,679 milioane euro din care 24,846 milioane euro reprezintă valoarea eligibilă a proiectului. Din totalul eligibil, 19,962 milioane euro vin de la comunitatea europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 4,884 milioane euro este contribuţia beneficiarului proiectului, adică efortul financiar suportat de la bugetul local.

Municipalitatea va căuta soluţii pentru a reduce stresul locuitorilor afectaţi de lucrările de pe Dorobanţi

În ceea ce priveşte asigurarea serviciilor de utilitate publică populaţiei afectată de lucrările ce se vor derula pe bulevard, edilul şef a precizat că va avea discuţii cu furnizorii locali de astfel de servicii pentru a stabili un plan. De altfel, directorul "Braicar" SA, Cornel Săndulescu, ne-a explicat ieri că există mai multe variante prin care se poate asigura transportul în zona Dorobanţilor: "dacă se vor executa lucrări pe tronsoane, se poate circula pe un singur fir pe bulevard în ambele sensuri, iar pe porţiunea întreruptă călătorii pot fi transportaţi cu autobuze sau microbuze". La rândul său, directorul Companiei de Utilităţi Publice Dunărea, Mihail Chiriţă, a explicat că se pot identifica uşor soluţii pentru ca locuitorii din zonă să nu ducă lipsă de apă potabilă. "Mai întâi trebuie să vedem proiectul tehnic al lucrărilor după finalizarea licitaţiei şi semnarea contractului de lucrări. Împreună cu viitorul contractor vom stabili un program de lucru şi probabil se va merge pe soluţii de provizorat pentru asigurarea serviciilor de apă-canal pentru abonaţii din zonele afectate, urmând ca pe măsura finalizării lucrărilor pe un tronson să se revină la soluţia definitivă", a adăugat sursa citată. De asemenea, şi furnizorii de electricitate şi energie termică au dat asigurări că se vor găsi soluţii pentru ca stresul locuitorilor afectaţi de lucrările din zonă să fie cât mai mic.

Ce este POR ?

POR este unul dintre Programele Operaţionale româneşti agreate cu Uniunea Europeană, şi un instrument foarte important pentru implementarea strategiei naţionale şi a politicilor de dezvoltare regională. Obiectivul general al POR constă în sprijinirea şi promovarea dezvoltării locale durabile, atât din punct de vedere economic, cât şi social, prin îmbunătăţirea condiţiilor de infrastructură şi a mediului de afaceri, care susţin creşterea economică. Programul Operaţional Regional din România este finanţat prin unul dintre Fondurile Structurale ale Uniunii Europene - Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR). Bugetul total alocat POR este de aproximativ 4,4 miliarde euro în primii 7 ani după aderare (2007-2013). Proiectul pentru care municipalitatea a semnat ieri contractul de finanţare, a fost depus pe Axa Prioritară 2 - "Îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale de transport", în cadrul căreia se acordă sprijin pentru reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane, inclusiv a şoselelor de centură.

Doi primari, un bulevard

Proiectul de reabilitare a Bulevardului Dorobanţi a fost iniţiat de către fostul primar liberal Constantin Cibu, însă, deşi proiectul a primit un punctaj bun la evaluare, nu a fost trecut pe lista de finanţare alcătuită de guvernul liberal, pe motiv că preţul final ar fi fost prea mare. După alegerile locale din iunie 2008, noul primar ales, PSD-istul Aurel Simionescu, a dezgropat proiectul, l-a refăcut şi l-a repus pe lista de finanţare. "Toată treaba a durat doar 2 săptămâni şi am făcut-o în august, când am descoperit proiectul. De atunci până acum am tot făcut presiuni la Bucureşti, atât eu cât şi preşedintele CJ Brăila, şi am reuşit să prindem o portiţă. Cum anul trecut s-au făcut nişte economii, iar noi am fost mereu peste ei cu proiectul rearanjat, am primit într-un final finanţarea de care aveam nevoie. Proiectul este într-adevăr pornit în mandatul trecut, ce ţine de studiu de fezabilitate, însă atunci s-a blocat la finanţare. Noi l-am repus pe listă şi am făcut rost de bani", a explicat edilul şef. "Sunt sigur că vor fi tot felul de comentarii pe tema asta, însă, până la urmă, ce contează pentru brăilean este că Bulevardul Dorobanţi va fi reabilitat", a mai adăugat primarul.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

recomandari

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro