În urmă cu o săptămână, învăţământul brăilean era pus în situaţia de a renunţa la 405 posturi, adică urma să se facă o reducere cu 12% a personalului didactic. Pentru că situaţia ar fi fost dramatică, inspectorul şcolar general Viorel Botea a reuşit să obţină din partea Ministerului o reducere a acestui număr. Astfel s-a ajuns la o reducere de numai 242 de posturi, care, în urma simulării, a rezultat că poate fi suportată de sistem mult mai uşor. "Această reducere cu doar 242 de posturi s-a realizat printr-o foarte bună colaborare între diferitele compartimente ale IŞJ şi cu acordul sindicatului. Măsurile concrete pe care le-am hotărât le vom face publice la sfârşitul săptămânii, după ce le comunicăm la minister şi acesta le acceptă", a spus inspectorul şcolar general Viorel Botea.
Inspectorul şcolar general Viorel Botea a reuşit să reducă numărul de posturi care vor dispărea, de la 405 la 242 Simularea propunerilor de măsuri este foarte importantă pentru Ministerul Educaţiei, pentru că dă un feed-back cu privire la potenţialul pe care îl are fiecare propunere la nivelul judeţelor, a precizat secretarul de stat Oana Badea. "Am vrut să vedem în ce proporţie profilul fiecărui judeţ îşi va lăsa amprenta asupra celor patru propuneri de măsuri. Astfel, o măsură aşteptată într-un judeţ, care poate produce efecte benefice sistemului de învăţământ preuniversitar, poate să nu fie aplicată în alt judeţ cu succes. Niciuna dintre măsurile şi propunerile de măsuri pe care ni le-au făcut inspectoratele nu pleacă de la premise absurde. În consecinţă, am acceptat orice propuneri de măsuri pe care inspectoratele le-au identificat, pentru că măsurile care vin dinspre sistem spre noi sunt cele care se potrivesc. Conturăm, ceea ce eu numesc, fotografia exactă pentru fiecare judeţ. Este esenţial pentru noi să prioritizăm actul nostru pentru elev. Banul urmează elevul, în consecinţă, de acolo plecăm pentru recalibrarea sistemului, cadrele didactice să fie calificate şi să beneficieze de un sistem normal în care să predea orice disciplină îşi propun şi apoi restul elementelor care survin din aceasta", a mai explicat secretarul de stat Oana Badea.
Tot în aceste zile se fundamentează şi cifra de şcolarizare pentru anul viitor, iar Oana Badea, secretar de stat pentru învăţământul preuniversitar în Ministerul Educaţiei, a precizat că această operaţiune este esenţială pentru ca alocarea resurselor financiare per elev să fie corect constituită: "Trebuie să avem tăria să ne privim în ochi atunci când fundamentăm cifra de şcolarizare. Pentru noi, poate fi un lucru foarte simplu: calculăm numărul total de elevi, numărul de elevi pe clase şi rezultă un număr de clase pentru fiecare judeţ. Pentru fiecare judeţ este important însă ca această procedură să fie în conformitate cu nevoile copilului. În sensul acesta a avut loc discuţia cu inspectorii şcolari".