11.11 - Ziua cumpărăturilor în China | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

11.11 - Ziua cumpărăturilor în China

China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică a Black Friday. De ieri dimineaţă, timp de 24 de ore, 50.000 de mărci, printre care 5.000 internaţionale, au oferit prin site-urile lor sau prin multinaţionala Alibaba reduceri consistente care să atragă cumpărătorii chinezi din interiorul sau dinafara ţării, relatează agerpres.ro.

Semnificaţia cifrei 1

Legătura dintre oamenii singuri şi această zi, 11.11, este dată de cifra „1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este o replică la adresa Valentine"s Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Tot în această zi, tinerii au obiceiul să mănânce la micul dejun patru gogoşi în formă de bastonaşe (Youtiao), care reprezintă cifra 1, şi o găluşcă umplută (Baozi), care este punctul dintre cele patru cifre.
Data de 11 noiembrie a fost transformată în 2009 de Alibaba, cel mai mare site naţional de cumpărături online, într-o zi de oferte şi vânzări care la această a şaptea ediţie încearcă să internaţionalizeze evenimentul. Cel puţin aceasta este intenţia fondatorului său, Jack Ma, în prezent cel mai bogat om din China, care speră ca de Singles Day 2015 compania Alibaba să depăşească recordul de anul trecut când în 24 de ore a obţinut o cifră de vânzare de 9,3 miliarde de dolari.

Un grafic uriaş înregistrează vânzările

Anul acesta sărbătoarea a devenit mai internaţională ca oricând prin invitarea de mărci din întreaga lume de a participa cu oferte, astfel încât firme precum Zara, Nike sau Apple au oferit produse cu discount, nu doar cumpărătorilor chinezi, ci şi din alte ţări (prin intermediul Aliexpress, site-ul de vânzări externe al Alibaba).
Febra cumpărăturilor a început în primele ore ale zilei cu o gală televizată organizată de Alibaba la „Cubul de Apă" (Piscina olimpică) din Beijing, unde au avut loc probele de nataţie la Olimpiada din 2008. Piscina a fost acoperită cu acest prilej cu o scenă de pe care numeroase vedete au cerut chinezilor să cumpere frenetic şi care au dat startul unei gale la care a participat şi celebrul mag argentinian Mirko Callaci. Marea surpriză a zilei a fost mesajul video transmis de Frank Underwood, preşedinte fictiv al SUA, interpretat de Kevin Spacey în serialul House of Cards. Spacey a transmis acelaşi mesaj de consumism chinezilor care timp de decenii a fost considerat „un viciu al burgheziei" în epoca lui Mao Zedong. Pe parcursul întregii zile de miercuri un grafic uriaş instalat la Cubul de Apă a înregistrat vânzările pe care Alibaba le va obţine pe portalurile sale şi care se aşteaptă ca la miezul nopţii să atingă 10 miliarde de dolari.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro