Mergi la conţinutul principal
Consilierii PNL

„PSD a dus Brăila în coada clasamentelor, în toate statisticile”

• consideră Dănuţ Lungu, candidat din partea PNL pentru un post de consilier judeţean

 

Născut în Brăila, Dănuţ Lungu are 52 de ani. Este licenţiat în Economia Comerţului, Turismului şi Prestări Servicii. Lucrează în mediul privat din 1991, activitatea de bază fiind comerţul. Dănuţ Lungu candidează pentru un post de consilier judeţean din partea PNL, pe lista deschisă de Marian Căpăţână şi Alexandru Dănăilă.

 

- În “Bătălia pe proiecte” aţi prezentat un proiect care are în vedere realizarea unui studiu amplu de identificare a factorilor economici, turistici şi culturali care pot duce la dezvoltarea judeţului. De ce consideraţi că este necesar un astfel de proiect ?

- Pentru a-şi creşte popularitatea, un judeţ trebuie să-şi creeze şi să promoveze un brand puternic, bazat pe cele mai mari avantaje pe care le oferă zona. Pentru o dezvoltare locală avem nevoie de brand-uri în jurul cărora să construim strategii de dezvoltare. Ele pot fi legate de istorie, cultură, locuri, natură,  industrie, antreprenoriat etc. Factorii care pot aduce plus valoare în dezvoltare trebuie identificaţi şi promovaţi pentru a atrage investitori, turişti, forţă de muncă. În jurul lor se pot crea evenimente culturale, sportive, economice. Lucruri care pot duce la dezvoltare economică, creare de locuri de muncă şi o creştere a calităţii vieţii. Dar pentru a realiza asta, ai nevoie de un studiu realizat de profesionişti. La Brăila, până acum s-a acţionat după ureche şi după interesele celor aflaţi la putere. Cred că a venit timpul să facem lucrurile aşa cum trebuie.

- Credeţi că Brăila are şanse să recupereze timpul în ceea ce priveşte dezvoltarea turismului?

- Desigur. Dacă strategia de dezvoltare turistică locală este făcută de firme de specialitate recunoscute, care să aibă specialişti pe diferite domenii. Această strategie trebuie să cuprindă absolut tot ce trebuie făcut, de la identificarea punctelor care pot deveni atracţii turistice până la crearea infrastructurii de turism în jurul acestora. De la drumuri, căi de acces către aceste puncte turistice, până la spaţii de cazare, petrecere a timpului liber, toate adaptate cerinţelor actuale. Fireşte, multe lucruri ţin de zona privată, însă este datoria administraţiei publice să fixeze cadrul şi să ofere facilităţi de dezvoltare. Primul pas este acest studiu amplu cu finanţare de la bugetul Consiliului Judeţean. Pe baza lui se poate acţiona apoi, ştiind exact ce zone să dezvolţi, ce afaceri să încurajezi, ce lucruri şi locuri să promovezi.

O strategie de promovare a obiectivelor din judeţ şi de atragere a turiştilor

- Care credeţi că sunt punctele tari ale judeţului Brăila şi care sunt punctele slabe?

- Brăila are multe puncte forte care pot duce la o dezvoltare reală a zonei, dar care nu sunt folosite. Avem Dunărea, acces pe cale ferată şi infrastructură rutieră, avem brand-uri cunoscute, precum Tanti Elvira, Terente, Chira Chiralina, brânza de Gulianca şi multe altele care pot fi transformate în repere şi în jurul cărora se poate construi o strategie de promovare a obiectivelor din judeţ şi de atragere a turiştilor. Anul acesta, din cauza pandemiei, românii şi-au petrecut concediile şi vacanţele în ţară. Din păcate, Brăila nu a avut o ofertă turistică de pe urma căreia să fi putut profita. Şi aşa ajung la punctul slab al Brăilei - indiferenţa de care au dat dovadă toţi cei care au condus Brăila şi care nu au făcut absolut nimic pentru dezvolarea turistică a zonei. Nici măcar nu au ţinut seama de strategiile de dezvoltare realizate până acum.

- Cum credeţi că o să arate oraşul Brăila în 2030?

- PSD este la conducerea judeţului de peste 20 de ani şi a oraşului de 12 ani. În toată această perioadă, prin acţiunile lor, au arătat cât de interesaţi sunt de Brăila, de dezvoltarea economică, turistică, culturală. Ei au ratat fiecare moment în ciuda oportunităţilor de finanţare europeană. PSD a dus Brăila în coada clasamentelor în toate statisticile, în toate analizele făcute la nivel naţional pe diferite domenii. Dacă tot PSD va fi la guvernarea locală în următorii 10 ani, sunt sceptic în a crede că Brăila va avea o altă faţă. Dacă PNL va fi la guvernarea locală, sunt convins că Brăila va arăta mult mai bine decât este acum. De ce? Pentru că dorinţa noastră este să deschidem Brăila către o dezvoltare economică, turistică, social-culturală. Dorim să readucem Brăilei valoarea de altadată.

(Interviu realizat de Alexandru IONESCU)

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro