„O administrație în slujba cetățeanului”. Proiect de 3,7 milioane lei finalizat de municipalitate | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

„O administrație în slujba cetățeanului”. Proiect de 3,7 milioane lei finalizat de municipalitate

• printr-o singură aplicație sunt disponibile, acum, mai multe tipuri de servicii: depunere cereri, eliberare adeverințe, eliberare on-line de certificate fiscale, declarații/decizii de impunere auto/teren/clădiri, comunicare cu cetățenii pe probleme care țin de asociațiile de proprietari prin același proiect, s-au îmbunătățit competențele profesionale a 20 de consilieri locali și a 75 de funcționari publici

 

Proiect de milioane de lei implementat cu fonduri europene, finalizat de Direcția Strategii, Programe și Proiecte de Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Brăila. Prin intermediul sistemului informatic integrat realizat prin proiect, brăilenii pot accesa serviciile de depunere și eliberare documente on-line dintr-o singură aplicație, pentru orice tip de solicitare pusă la dispoziție on-line - de la cereri, adeverințe și certificate fiscale și până la declarații și decizii de impunere auto sau clădiri.

Timp de 48 de luni, în perioada iulie 2019 - iulie 2023, Primăria Municipiului Brăila a implementat proiectul „O administrație în slujba cetățeanului”, valoarea totală a proiectului fiind de 3.777.910,53 lei. Fondurile au fost asigurate prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 - 2020 (POCA), Obiectivul specific 2.1 „Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP, CP 12/2018 pentru regiunile mai puțin dezvoltate”.

Din valoarea totală a proiectului, finanțarea nerambursabilă din Fondul Social European a fost de 3.211.223,95 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din Bugetul național a fost de 491.128,17 lei, iar contribuția Primăriei Municipiului Brăila de 75.558,41 lei.

Potrivit echipei de management a proiectului „O administrație în slujba cetățeanului”, formată din: Ileana Dinu (manager proiect); Marius Mateescu (asist. manager); Gheorghiță Gheorghe (responsabil informatizare); Florentina -Anuța Robitu (responsabil achiziții publice); Daniela Mihalache (responsabil financiar); Cristina Dosuleanu (responsabil instruire) și Marian Giugiuc (responsabil informare și publicitate) obiectivul general al proiectului a fostconsolidarea capacității instituționale, a calității și eficienței serviciilor publice furnizate la nivelul Municipiului Brăila” prin investiții integrate și complementare, conform reglementărilor europene și naționale.

Practic, s-a urmărit implementarea unor mecanisme și proceduri standard care să crească eficiența acțiunilor administrative la nivelul Municipiului Brăila, simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației prin crearea și dezvoltarea unui sistem electronic integrat pentru administrația publică. Un alt obiectiv a vizat îmbunătățirea competențelor profesionale a 95 persoane de la toate nivelurile ierarhice ale Municipiului Brăila pe teme specifice programului, desfășurate la sediul instituției din Strada Vapoarelor nr. 2.

În urma implementării proiectului, s-a realizat, în premieră, un sistem informatic integrat pentru optimizarea serviciilor administrației locale, care utilizează tehnologii și o interfață modernă care poate fi accesată non-stop, de oriunde și de pe orice tip de dispozitiv (PC/laptop, telefon, tabletă). Printr-o singură aplicație, sunt disponibile acum mai multe tipuri de servicii: depunere cereri, eliberare adeverințe, eliberare on-line de certificate fiscale, declarații/decizii de impunere auto/teren/clădiri, comunicare cu cetățenii pe probleme care țin de asociațiile de proprietari.

„Practic, s-au realizat următoarele aplicații software: Evidență impozite și taxe, Import automat încasări din Trezorerie, Instituire popriri, Plata cu cardul și preluare automată ordine de plată, Interfațare cu Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculare vehicule, Contabilizare venituri, Comunicare on-line birouri executori și notari publici, Contracte închiriere, concesiuni, superficie, novare, Curte de Conturi, Stocare electronică de documente prin scanare, Gestionare autorizații de funcționare, Hartă interactivă integrată cu modulele de mai sus și alte aplicații existente, Gestionare patrimoniu public și privat, Registru Agricol, Gestionare asociații de proprietari și comunicare cu cetățenii pe aceste probleme”, precizează echipa de proiect.

Nu în ultimul rând, prin același proiect, s-au îmbunătățit competențele profesionale a 20 de consilieri locali - instruiți în planificare strategică și operațională a administrației publice, managementul resurselor publice locale și participare la luarea deciziilor - și a 75 de funcționari publici. 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro