Mergi la conţinutul principal

„Nu trebuia grăbită inaugurarea Podului peste Dunăre. Din punct de vedere tehnic a fost o mare greșeală”

• a declarat Ludovic Orban, președintele Forța Dreptei, prezent la Brăila cu prilejul alegerii conducerii județene a partidului • fostul prim ministru al României a mai precizat că, fără drumurile expres care să facă legătura cu Coridorul 9 și Coridorul 4 paneuropean și, implicit, cu Portul Constanța, podul nu-și va atinge utilitatea maximă • ”Mie mi se pare că cei care vor să-și tragă toate voturile că au făcut Podul de la Brăila ar trebui să fie preocupați de realizarea acestor drumuri expres care pot pune în valoare, pentru interesul brăilenilor, această frumoasă lucrare, care este Podul peste Dunăre”, a spus Orban

 

Prezent sâmbătă, 17 februarie, la Conferința Județeană a Partidului Forța Dreptei Brăila, președintele acestei noi formațiuni politice, Ludovic Orban, fost președinte al Partidului Național Liberal, a subliniat importanța Podului peste Dunăre de la Brăila, declarând, totodată, că inaugurarea lui a fost una pripită și că, fără drumurile expres, lucrarea nu-și va atinge adevăratul potențial.

„Nu trebuia grăbită inaugurarea Podului peste Dunăre. Din punct de vedere tehnic a fost o mare greșeală. E foarte bine că s-a construit podul, dar pentru ca acest pod să fie valorificat și să își atingă utilitatea maximă trebuie făcute drumurile expres care să facă legătura cu coridorul 9 paneuropean, adică cu A7, cel puțin drumul expres Brăila-Focșani și, de asemenea, trebuie să se facă legătura cu coridorul 4 paneuropean și, implicit, cu Portul Constanța, prin drumul expres Brăila-Tulcea, Tulcea-Contanța. Dacă nu se fac aceste drumuri expres, nu mai vobesc și de infrastructura ferovială, podul nu-și va atinge potențialul”.

 

„Zona va căpăta un potențial de dezvoltare absolut uriaș, la care nimeni nu se gândește”

În momentul în care se finalizează aceste drumuri expres, a mai precizat Orban, ca și drumul expres Galați-Brăila - pol urban reprezentat de Brăila și Galați - Podului peste Dunăre  îi va crește enorm atractivitatea. El va fi legătura cu toate coridoarele europene. Totodată, pe aici se va asigura accesul din nord-estul Europei către Portul Constanța.

„Dacă asigură și lucrări de asigurarea navigabilității Dunării - pe care, încă din 2007, deși le-am lăsat cu finanțare europeană nerambursabilă și cu studiu de fezabilitate în curs de realizare, nu le-au finalizat nici până astăzi - dacă se asigură și lucrări de navigabilizare a Dunării, practic, zona va căpăta un potențial de dezvoltare absolut uriaș, la care nimeni nu se gândește. Nu se poate face recepția finală atât timp cât lucrările nu sunt la parametrii care sunt stabiliți în proiect (..) Graba strică treaba. Dorința asta de a anunța că vin să-l inaugureze, să-i dea drumul... toată ceata politică, tot tribul politic pesedist și penelist în frunte cu Iohannis, stilul ăsta de a desconsidera punctele de vedere pe care ți le-a dat constructorul, punctele de vedere pe care ți le-au dat consultanții de supervizare și punctul de vedere pe care ți l-a dat inclusiv managementul companiei - așa, cu mari emoții, ca să nu fie schimbat că încearcă să-i spună: „Bă, nu putem să-l inaugurăm la data la care ați spus voi, că nu se pot termina lucrările”, așa ar fi trebuit să spună oamenii respectivi -, stilul ăsta pompieristic a dus la marile probleme care sunt astăzi la Pod”, a precizat Ludovic Orban.

Cu toate acestea, a mai spus liderul Forța Dreptei, problemele pot fi remediate. Până la recepția finală constructorul are obligația să remedieze, în cadrul contractului, orice fel de imperfecțiune sau orice fel de disfuncționalitate/ neconcordanță cu proiectul și abia după aceea să facă recepția finală. Evident, precizează Orban, s-au grăbit să-i dea drumul numai din dorința de a culege capital politic și asta a afectat calitatea lucrărilor.

„Oricum, pe drumurile expres de care am vorbit, aduceți-vă aminte: semnarea contractelor pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic și a documentației de licitații s-a petrecut în mandatul meu. De atunci nu s-au aprobat indicatorii tehnico-economici, nu se caută o sursă de finanțare... e deocamdată la stadiu de „poveste”. Mie mi se pare că cei care vor să-și tragă toate voturile că au făcut Podul de la Brăila ar trebui să fie preocupați de realizarea acestor drumuri expres care pot pune în valoare, pentru interesul brăilenilor, această frumoasă lucrare, care este Podul peste Dunăre”, a mai spus Ludovic Orban.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro