Juriul alcătuit din 58 de jurnalişti de specialitate din 22 de ţări europene au acordat modelului Astra un total de 309 puncte. Nou model german a fost urmat de Volvo XC90 care a primit 294 puncte şi Mazda MX-5 cu 202 puncte.
Trofeul „Maşina anului 2016" a fost prezentat CEO-ului Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann, de către preşedintele COTY, Hakan Matson, în cadrul ediţiei cu numărul 86 a Salonului Auto Internaţional de la Geneva, potrivit Digi24.
Şapte finalişti
Modelul Astra a fost declarat câştigător, fiind ales dintre şapte finalişti COTY. Iniţial au concurat peste 40 de autovehicule noi, de la modele roadster sportive la limuzine premium şi până la autovehicule utilitare sport.
„Noul Astra reprezintă începutul unei noi ere la Opel şi victoria din acest an la competiţia Maşina anului arată că suntem pe drumul cel bun", a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann. „Este o onoare pentru noi să primim un astfel de premiu prestigios de la jurnalişti de specialitate importanţi."
În cadrul ultimelor opt ediţii, trei modele Opel noi au fost declarate „Maşina anului". De la lansarea sa în toamna trecută, noul Astra a câştigat deja premii internaţionale precum SAFETYBEST 2015 şi Volanul de aur 2015. De asemenea, a primit maximum de cinci stele pentru performanţa sa în cadrul testelor de impact Euro NCAP.
Arhitectură nouă
Atât varianta cu cinci uşi, cât şi cea Sports Tourer ale noului deţinător al titlului se bazează pe o arhitectură uşoară complet nouă. Puterea este asigurată exclusiv de noua generaţie de motoare diesel şi pe benzină. Integrarea smartphone-urilor şi revoluţionarul asistent personal de service şi conectivitate Opel OnStar asigură o conectivitate ultramodernă. Modelul Astra continuă, de asemenea, tradiţia Opel de a introduce în segmentul compact caracteristici disponibile doar în segmentele superioare, cum ar fi sistemul de iluminare cu matrice IntelliLux Led.
Premiul Maşina europeană a anului a fost decernat prima oară în 1964. Victoria din acest an aduce numărul de trofee „Maşina anului" al mărcii Opel la cinci. Opel Kadett E a fost primul autovehicul produs la Rüsselsheim care a câştigat premiul, în 1985. Doi ani mai târziu, Omega A a câştigat din nou trofeul paneuropean. În ultimii ani, Opel a câştigat de două ori - cu Insignia în 2009 şi cu Ampera în 2012.