• este vorba despre tramvaiul cu indicativul 1.604 despre care un cititor ne-a sesizat că face un zgomot în timpul deplasării de parcă ar avea roţile pătrate • conducerea Braicar ne-a spus că tramvaiul în cauză are circa 50 de ani vechime şi că va fi verificat pentru eventuale reparaţii • la Brăila circulă în prezent 10 tramvaie, toate vechi • se pune problema achiziţionării a 10 tramvaie de ultimă generaţie, dar nimeni nu poate spune cu exactitate când ar urma să fie livrate şi puse efectiv în funcţiune
Sunt doar câţiva ani de când bulevardul Dorobanţilor a trecut printr-o modernizare de milioane de euro, în urma căreia se presupunea că liniile de tramvai au fost dotate cu un sistem de atenuare a vibraţiilor, în aşa fel încât locatarii blocurilor şi caselor din zonă să nu mai aibă probleme cu zgomotul. Numai că efectul “modernizărilor” pare a fi tocmai pe dos: mulţi locatari se plâng că trepidaţiile provocate de tramvaie sunt parcă mai mari decât înainte, când liniile de fier erau încastrate direct în asfalt fără nicio amortizare. Iar când mai circulă şi câte un tramvai care ar trebui să fi fost scos de mult din uz din cauza vechimii, situaţia devine de-a dreptul dramatică pentru brăilenii dornici de puţină linişte în propriile apartamente...
“Vă scriu în numele celor care locuiesc pe bulevardul Dorobanţilor, poate sesizaţi d-voastră Braicarul să scoată de pe traseu tramvaiul 1604 şi să îl bage la păstrat, că parcă are roţi pătrate, nu ştim dacă e cutremur sau nu când trece pe stradă. Mulţumesc anticipat!”, ne-a transmis brăileanul Cătălin T. pe adresa electronică a redacţiei.
Tramvaiul 1.604 este din categoria celor verzi, dublu articulate, aduse în Brăila acum vreo 20 de ani, din Olanda, ne-a informat directorul “Braicar”, Cornel Săndulescu. Acesta s-a arătat surprins de sesizarea cititorului nostru, afirmând că nu ştie să fie ceva în neregulă cu respectivul tramvai. “În prezent este în uz, circulă şi pe Dorobanţi şi pe Independenţei. Nu ne-a mai sesizat nimeni că ar face foarte mare zgomot, o să îl verificăm şi îl băgăm la reparaţii dacă e nevoie”, ne-a declarat Săndulescu. În ceea ce priveşte vechimea vehiculului în cauză, directorul “Braicar” apreciază că aceasta ar fi de circa 50 de ani. “De 20 de ani îl avem noi, iar în Olanda a mai circulat cam 30 de ani...”, ne-a precizat acesta. În prezent, la Brăila sunt în circulaţie 10 tramvaie, toate cu zeci de ani vechime, aduse la mâna a doua din Olanda sau Austria.
Cu ceva vreme în urmă, s-au început demersuri pentru achiziţionarea a 10 tramvaie de ultimă generaţie, în cadrul unui program derulat de Ministerul Dezvoltării. Lucrurile s-au blocat la nivel de organizare a licitaţiei şi deocamdată nu se ştie când se va rezolva problema. “Oricum, de la finalizarea licitaţiei şi atribuirea contractului, va dura cel puţin 24 de luni pentru ca tramvaiele să fie fabricate şi livrate beneficiarului”, ne-a informat directorul Cornel Săndulescu.