* se întâmplă în zona Colegiului Bălcescu, atât pe bulevardul Cuza cât și pe strada G-ral. Eremia Grigorescu, unde gropile rămase în urma unor intervenții la rețelele de apă-canal au “îmbătrânit” tot așteptând să le repare cineva... * probleme similare sunt, însă, în multe alte zone din oraș
Inevitabil, din cauze diverse au loc și avarii la rețeaua de apă – canal sau este nevoie de vreun racord, inclusiv la gaz metan. Problema este că în multe din astfel de intervenții nu se lucrează ca la carte. De multe ori s-au prăbușit șanțurile adânci, din cauza lipsei sau insuficientei consolidări a terenului, la care se mai adaugă și condițiile meteo dificile (ploaie, zăpadă, îngheț), executarea necorespunzătoare a branșărilor, traficul auto etc. Din păcate, rămâne mereu de actualitate mult discutata problemă a compactării zonei de intervenție, mai ales la suprafața terenului, unde folosirea maiului manual sau a celui mecanic este înlocuită cu “tasarea naturală”. Aceasta este aproape de fiecare dată preferată de constructori, deoarece implică mai puțin efort din partea lor. Practic, metoda constă în lăsarea terenului spre a a fi consolidat de către precipitații sau prin circulația auto. Se invocă și termenul “firesc” de trei luni pentru această situație. Însă, din păcate, sunt situații când această fază a lucrărilor durează chiar ani de zile, uitându-se să se mai revină la locul faptei pentru turnarea unui strat de asfalt sau repunerea pe poziție a pavajului. Din acest motiv, nu putem să nu ne întrebăm, în cazul avariilor semnalate Primăriei, dacă a mai controlat cineva ce se întâmplă efectiv la fața locului. Din câte se pare nu prea se mai interesează nimeni, aproape niciodată! Să ne referim, de exemplu, la ceea ce s-a întâmplat lângă Colegiul Național “Nicolae Bălcescu”, într-un perimetru cu probleme mai vechi, pe o rază de circa 50 - 100 de metri. Astfel, cu ani în urmă, soclul statuii existente acolo a stat mult timp înclinat până la remedierea lucrurilor, iar în dreptul trecerii de pietoni s-a intervenit încă de acum un an la surparea repetată a aleii pietonale, din cauza unei probleme la o conductă de canalizare subterană. Ceva mai încolo, o groapă săpată în pavajul aleii stă și ea de foarte mult timp neastupată definitiv.
În fapt, de la intersecția bulevardului Cuza cu strada G-ral. Eremia Grigorescu și până la intersecția cu Unirii întâlnim la tot pasul borduri distruse, gropi cu apă și o rampă pentru persoanele cu handicap nefuncțională; un șanț, pe trotuar, peste care nu s-a mai turnat stratul de asfalt pentru uzură; spațiul verde astupat cu piatră și asfalt rece; gropi în carosabil și trotuar cu o altă “tasare naturală”; în stația de autobuz, bălți cu apă și pavaj distrus etc. Deci, să-ți tot rupi picioarele dacă circuli pe aici…
Așa că, pe bună dreptate, riveranii se întreabă când și dacă se vor mai remedia aceste nereguli. Neștiute sau nebăgate în seamă de ani de zile!