• aceasta a fost tema unei activităţi desfăşurate ieri la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Brăila • în cadrul acţiunii, elevii au realizat lucrări de ecologizare în curtea şcolii, dar şi diverse obiecte din materiale reciclabile
Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă (CSEI) Brăila a organizat ieri, 30 august, o activitate de educaţie ecologică şi protecţia mediului înconjurător, tema propusă fiind “Ocrotind natura, ne ocrotim pe noi înşine!”. Grupul ţintă al activităţii a fost format din elevi de clasa a XII-a de la specializarea Agricultură/Horticultură, coordonator fiind prof. Eugenia Picuş.
Scopul activităţii a fost acela de a dezvolta capacitatea de cunoaştere şi întelegere a mediului, precum şi stimularea curiozităţii pentru investigarea acestuia; formarea şi exersarea unor deprinderi de îngrijire şi ocrotire a mediului în vederea educării unei atitudini pozitive faţă de acesta; cultivarea dorinţei elevilor de a se implica activ în rezolvarea unor probleme de mediu.
Îndemnul ecologic sub care s-a desfăşurat activitatea a fost “Nu uitaţi: Sticla, hârtia şi plasticul sunt recuperabile! Salvaţi Pământul, oameni!”.
Sub coordonarea prof. Eugenia Picuş, elevii au realizat lucrări de ecologizare în curtea şcolii, dar şi diverse obiecte şi aplicaţii practice din materiale reciclabile (hârtie, sticlă, plastic, textile, deşeuri lemnoase etc). Activitatea a avut valenţe formative, contribuind la dezvoltarea capacităţii de analiză şi de rezolvare a problemelor, a creativităţii, a capacităţii de comunicare, a muncii în echipă, de exprimare în limbaj ecologic şi, nu în ultimul rând, de realizare a unor produse originale. De asemenea, participanţii au înţeles legătura dintre acţiunile omului şi schimbările produse mediului prin intermediul acestora. La final, elevii, cadrele didactice, părinţii şi bunicii implicaţi, au manifestat interes şi deschidere pentru continuarea acestui gen de activitate, apreciind că astfel pot contribui la o mai bună înţelegere a legăturii dintre acţiunile omului şi schimbările produse mediului, la formarea unui comportament corect al tuturor faţă de mediul înconjurător, cât şi o mai activă implicare în ceea ce priveşte ocrotirea acestuia.
Juriul, format din reprezentanţi ai părinţilor şi cadre didactice, a evaluat lucrările expuse, acordând premii şi diplome elevilor participanţi.
“Ca profesor coordonator am considerat că activitatea desfăşurată a fost un pas îndrăzneţ în asigurarea cunoştinţelor şi a valorilor necesare copiilor pentru a-şi asuma o anumită răspundere fată de mediul înconjurător, răspunderea de menţinere a acestuia înfloritor, de a manifesta atitudini pozitive de comportare şi de înţelegere a relaţiei om-mediul natural”, a explicat prof. Eugenia Picuş.
De asemenea, ea a apreciat că manifestarea grijei faţă de mediu este componenta esenţială a dezvoltării morale, sociale, culturale şi spirituale şi că elevii trebuie să se familiarizeze, de la cea mai fragedă vârstă, cu aceasta.