• interviu cu preşedintele CCIA Brăila, Ştefan Fusea
- Domnule preşedinte, ce mai face Camera de Comerţ Brăila? Nu ne-am mai întâlnit de anul trecut. Cum aţi încheiat anul 2017?
- Consider că 2017 a fost un an bun. Atât în ceea ce priveşte obiectivele propuse, pe care am reuşit să le îndeplinim, cât şi din punct de vedere financiar, având în vedere faptul că am închis anul cu rezultat pozitiv.
Am reuşit să organizăm principalele acţiuni planificate: Salonul Auto Pro, Târgul Naţional AgriCultura şi Topul firmelor brăilene. Şi celelalte activităţi au fost desfăşurate în conformitate cu planul aprobat de Colegiul de Conducere al Camerei: cursuri de formare profesională a adulţilor: seminarii, workshopuri şi alte acţiuni de informare cu privire la schimbări legislative, programe de finanţare, oportunităţi de afaceri; eliberarea de certificate de origine firmelor care realizează export în ţările care nu sunt membre ale Uniunii Europene, avize de existenţă a cazului de forţă majoră; implicarea în organizarea învăţământului în sistem dual şi alte activităţi specifice sistemului cameral.
- Ce ne puteţi spune despre anul acesta? Cum l-aţi început?
- Aş începe prin a menţiona faptul că am început anul cu schimbări la nivelul conducerii executive a CCIA Brăila, ca urmare a pensionării doamnelor Georgeta Spânu, director general şi Lucica Ionescu, director economic. În funcţia de director general, Colegiul de conducere al Camerei l-a numit pe dl. Marian Ghionu, iar d-na Carmen Frigioiu, fost Şef birou Contabilitate-Financiar, a fost aprobată pentru a ocupa funcţia de director economic. În alegerea domnului Marian Ghionu un element important a fost expertiza acestuia în accesarea finanţărilor nerambursabile din fonduri guvernamentale şi europene, finanţări pe care CCIA Brăila doreşte să le acceseze şi în viitor.
În ceea ce priveşte activitatea Camerei, ne-am propus pentru anul acesta să diversificăm programul de acţiuni şi să reuşim să creştem calitatea serviciilor oferite membrilor şi nu numai. Ne dorim ca acţiunile deja consacrate, pe care le-am menţionat mai sus, care sunt recunoscute şi apreciate de mediul de afaceri local şi chiar naţional, să se bucure de o mai mare participare. Primul dintre aceste evenimente, Salonul Auto Pro, ajuns la a XIX-a ediţie, îşi va deschide porţile peste câteva zile, mai precis joi, 14 iunie şi va reuni anul acesta toţi dealerii auto din Brăila, dealerii din judeţul Galaţi precum şi alţi furnizori de servicii din domeniu. Vizitatorii vor avea ocazia să vadă la un loc 18 mărci auto: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Iveco, Jeep, Mazda, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen. De asemenea, vor fi prezente Apan Top Selection (selecţie de maşini rulate) şi Irmex – Bosch Car Service.
- Faţă de anul trecut, au intervenit elemente noi în desfăşurarea Salonului Auto?
- Da, la fiecare ediţie ne dorim să oferim brăilenilor o gamă cât mai largă de mărci auto pentru a o putea alege pe cea mai potrivită nevoilor şi posibilităţilor, ceea ce am şi reuşit după cum v-am spus, fapt pentru care anul acesta am schimbat locaţia de pe Faleza Dunării pe Platforma Brăila Mall, pe o suprafaţă de peste 10.000 mp. În deschidere am organizat o paradă cu maşini de colecţie, autoturisme ale dealerilor expozanţi şi motociclete, care va avea ca punct de plecare Platoul Primăriei Brăila, va parcurge un traseu care cuprinde principalele artere ale oraşului: Calea Călăraşilor - Centrul vechi – Calea Galaţi – B-dul Al. I. Cuza – Calea Călăraşilor şi va ajunge pe Platforma Brăila Mall, unde vor rămâne până duminică după-amiază. Totodată, pe perioada desfăşurării salonului, vor avea loc câteva evenimente menite să bucure vizitatorii: demonstraţii de îndemânare oferite de piloţi profesionişti, demonstraţii de karturi, concurs de biciclete, desene pe asfalt, concurs de fotografie.
- Ce ne puteţi spune în acest moment despre alte acţiuni pe care doriţi să le organizaţi anul acesta?
- Am demarat încă din luna ianuarie Târgul Naţional AgriCultura, cea de a XXII-a ediţie. Locaţia va fi aceeaşi, Platforma Brăila Mall, perioada de desfăşurare va fi 27 – 30 septembrie. Au început deja înscrierile.
În ceea ce priveşte Topul firmelor brăilene, acesta va fi organizat la începutul lunii noiembrie, aşteptăm să primim de la Ministerul Finanţelor Publice datele de bilanţ ale firmelor, cu rezultatele financiare la 31 decembrie 2017, pentru a putea demara procedura de stabilire a clasamentului şi apoi organizarea festivităţii de premiere.
Cred că este de datoria noastră, ca instituţie, să susţinem şi să încurajăm producătorii locali
- Ce alte acţiuni aţi mai organizat? Ce acţiuni mai aveţi în plan anul acesta?
- Aş menţiona implicarea CCIA Brăila în informarea şi instruirea întreprinzătorilor brăileni şi nu numai, în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal ca urmare a intrării în vigoare, începând cu 25 mai 2018, a Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date. Prevederile acestui regulament (cunoscut sub denumirea GDPR) au înlocuit dispoziţiile Legii 677/2001 şi vor fi aplicabile tuturor agenţilor economici, organizaţiilor, instituţiilor şi autorităţilor care prelucrează date cu caracter personal. Din informaţiile pe care le avem, până la această dată, suntem singura instituţie din Brăila care oferă astfel de instruiri şi considerăm că este foarte important ca firmele şi instituţiile să fie informate la timp cu privire la modificările survenite, amenzile aplicate în cazul nerespectării prevederilor UE fiind foarte mari.
Tot pe această linie, în calitate de furnizor autorizat de formare profesională, Camera urmăreşte în permanenţă nevoia de informare şi instruire existentă şi îşi adaptează oferta de cursuri în funcţie de nevoia şi cerinţele pieţei.
Ca planuri de viitor, dorim să organizăm un târg adresat producătorilor brăileni. Ideea a încolţit anul trecut când la Târgul AgriCultura am amenajat o zonă în care au fost prezente câteva firme din domeniul panificaţiei, produse din carne şi agriculturii. Consider că este de bun augur un astfel de eveniment în cadrul căruia, producătorii locali să se cunoască între ei şi să îşi facă mai bine cunoscute produsele potenţialilor cumpărători. Cred că este de datoria noastră, ca instituţie, să susţinem şi să încurajăm producătorii locali, dar şi ca simpli cetăţeni să avem spirit local şi să cumpărăm produsele întreprinzătorilor noştri.
În încheiere, aş vrea să invit, încă o dată, firmele brăilene să intre în rândul membrilor Camerei de Comerţ Brăila pentru a construi împreună un mediu favorabil inţiativei, cooperării şi dezvoltării economiei locale. Motto-ul sistemului cameral din România este Împreună pentru afacerea ta şi eu chiar cred că numai împreună putem construi o comunitate de afaceri puternică, ne putem oferi susţinere şi sprijin reciproc, putem influenţa deciziile autorităţilor publice privitoare la mediul de afaceri.