• pentru a-şi acoperi necesarul de personal pentru centrul din Brăila, compania este dispusă să preia şi nevorbitori de italiană pe care să-i şcolească în limba lui Dante Alighieri
Comdata este partenerul industrial de referinţă pe parte de Business Process Outsourcing (BPO) pentru cele mai mari companii din domeniile Telco, Energie şi Utilităţi, finanţe şi mass-media. Compania italiană şi-a deschis recent un sediu şi în Brăila, al şaselea la număr, cu un targhet de angajare de circa 500 de salariaţi la nivel local. La câteva luni de la intrarea pe piaţa locală a muncii, Comdata a reuşit să-şi acopere în mare măsură necesarul de personal, dar încă mai caută brăileni dornici să lucreze într-un sector dinamic, în continuă dezvoltare. Cum merg lucrurile cu angajările şi cât de mulţumiţi sunt cei de la Comdata de nivelul candidaţilor, precum şi răspunsul lor la criticile din mediul online privind raportul volum de muncă/salariu, într-un interviu cu Alessandro Pinto, Country Manager Comdata România.
- La momentul inaugurării sediului Comdata din Brăila, spuneaţi că necesarul de angajare era undeva la circa 300 de persoane. A trecut aproape o lună de la momentul respectiv, cum stau lucrurile acum?
- Targhetul de angajări aici, la Brăila, este de circa 500 de operatori, iar de la inaugurarea oficială a punctului de lucru de la Brăila au fost ocupate circa 300 de locuri vacante.
- De câţi angajaţi mai are nevoie compania?
- Cel puţin 1.000 de persoane în toată România. În afară de Brăila, suntem prezenţi în alte şase oraşe ale României: Bucureşti, Craiova, Galaţi, Constanţa, Piteşti şi Buzău. De asemenea, suntem prezenţi atât la nivelul Europei, în ţări precum Italia, Spania, Franţa, Cehia, Turcia, cât şi în foarte multe ţări din America de Sud şi America Centrală.
- Care ar fi, în linii mari, pachetul salarial oferit de companie? Este unitar, pentru toate punctele de lucru din România, sau diferă în funcţie de regiune?
- Pachetul salarial este în linie cu oferta pieţei pentru poziţii similare. În general salariile sunt aceleaşi pentru toate punctele de lucru, cu excepţia sediului din Bucureşti, unde piaţa are o altă dinamică.
- Comentariile în mediul online cu privire la Comdata fac referire la o fluctuaţie mare de personal, cel puţin în România, motivat de cerinţe prea mari în raport cu salarizarea. În ce măsură sunt întemeiate eventuale temeri în acest sens ale celor care ar dori să se angajeze în companie?
- Este un sector de activitate foarte competitiv şi orice companie de pe piaţă se confruntă cu fluctuaţii de personal. Este vorba totuşi de muncă de birou, într-un mediu sigur şi confortabil, în care Comdata oferă formare continuă şi oportunităţi constante de înbunătăţire profesională, doar dacă ne gândim că toţi managerii de sedii şi de clienţi ce lucrează în România pentru Comdata, au început de la nivele foarte joase.
- Sunteţi prezenţi pe piaţa muncii din România de mai mulţi ani, care sunt principalele probleme pe care le-aţi întâmpinat şi cum aţi reuşit să le rezolvaţi?
- Problemele fac parte din business, dar pentru noi principala provocare rămâne găsirea prersonalului ce vorbeşte limba italiană. De exemplu, în acest moment noi angajăm şi persoane ce vor să facă parte din echipa noastră, dar nu vorbesc italiană. Pentru ei oferim cursuri plătite în care învaţă să scrie şi să vorbească italiană.
- Ce îmbunătăţiri ar trebui aduse legislaţiei în domeniul muncii în România pentru a veni în sprijinul angajatorilor?
- Un Cod al Muncii mai modern, o flexibilitate mai mare în programul de lucru, scăderea birocraţiei ce împachetează direct atât relaţia cu autorităţile cât şi cu angajaţii.
- Care sunt principiile după care se ghidează activitatea companiei în relaţia cu clienţii?
- Grupul Comdata este unul din liderii mondiali în furnizarea de soluţii inovative în sectorul de “customer care”. Compania oferă servicii de “call center” şi “customer care” la mai mult de 300 de clienţi în toată lumea. Garantăm o prezenţa directă şi internaţională pentru a servi cât mai bine Clienţii cu tehnologii avangardiste, integritate profesională şi înalte standarde calitative. Misiunea noastră este să ajutăm Clienţii să devină mai competitivi, ajutând companiile lor să devină mai inovative la nivel global. În ce priveşte relaţia cu angajaţii, credem în integritate, în respect, în recunoaşterea meritului fiecărui individ în interiorul companiei.