• Proiect educațional județean - ediția a II-a • coordonatori, profesorii Cornelia Ruxandra Teodor și Mihaela Iliescu, Școala Gimnazială “Mihu Dragomir” • întreceri sportive la care s-au prezentat la start 6 școli • locul întâi i-a revenit Școalii Gimnaziale “Aurel Horneț” Tudor Vladimirescu, profesor Florin Giurgiu
Luni, în sala de sport a Școlii Gimnaziale “Mihu Dragomir” din Brăila, s-a desfășurat a II-a ediție a proiectului educațiv județean “Aleg să fac sport! ȘI EU POT!”, activitate derulată cu participarea și implicarea a 8 școli partenere, atât din mediul urban cât și din cel rural.
Proiectul a vizat ca primă activitate, în luna noiembrie 2023, realizarea de afișe / bannere de către fiecare echipă a școlilor, cu tema: “Efectele benefice ale unei alimentații echilibrate și a sportului asupra organismului uman”. Activitatea în sine, făcând referire la un stil de viață sănătos și echilibrat, a fost susținută de către Cornelia Ruxandra Teodor, profesoară pentru învățământul primar.
Cea de-a doua activitate din cadrul proiectului a avut ca scop întrecerile sportive la care s-au prezentat la start 6 școli. Echipele de ștafetă mixtă au fost compuse din 5 elevi. Fiecare școală a trimis în competiție o echipă formată obligatoriu din două fete și doi copii cu cerințe educaționale speciale. Activitatea din timpul competiției a fost intensă, traseul a fost puțin dificil, necesitând atenție, coordonare, viteză de reacție și deplasare din partea participanților.
Ștafeta s-a desfășurat contratimp, clasamentul fiind următorul: 1. Școala Gimnazială “Aurel Horneț” Tudor Vladimirescu, profesor Florin Giurgiu, 2. Școala Gimnazială “Mihu Dragomir”, profesor Mihaela Iliescu, 3. Școala Gimnazială “Vasile Alecsandri”, profesor Mia Dimian, 4. Școala Gimnazială “Sf. Andrei”, profesor Marian Babeș, 5. Școala Gimnazială “Dimitrie Cantemir”, profesor Carmen Gerea, 6. Școala Gimnazială Gropeni, profesor Ștefan Negoiță.
“Proiectul vizează integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale din școli, prin participarea lor alături de colegi de aceeași vârstă în diferite activități. Acțiunile din cadrul proiectului au fost astfel gândite și structurate, pentru a înțelege că participanții copii sunt diferiți prin felul în care arată, prin modul de a gândi, prin aptitudinile pe care le au, diversitatea facăndu-i unici”, se specifică în comunicatul emis de organizatori.