• o brăileancă ne-a transmis un mesaj prin care şi-a exprimat revolta cu privire la comportamentul lucrătorilor firmei de transport “Aventin”
Noi acuzaţii la adresa firmei de transport “Aventin”. Sâmbătă dimineaţă, operatorul a refuzat să efectueze cursa Brăila - Piatra Neamţ, chiar dacă era făcută rezervare. Nu s-ar fi dat nicio explicaţie! Pe de altă parte, patronul firmei ne-a spus din ce cauză nu a plecat microbuzul în data respectivă.
O reclamaţie în acest sens a fost transmisă redacţiei noastre de către Oana, chiar cea care, în dimineaţa zilei de 8 februarie, la ora 6.30, a mers la sediul “Aventin”, întrucât avea rezervare pentru cursa către Piaţa Neamţ. Oana ne-a relatat că nu a putut ajunge la destinaţie, asta pentru că microbuzul firmei de transport nu a mai pornit în cursă. “Azi (n.r. - sâmbătă, 8 februarie) nu au mai dorit să respecte cursa de ora 6.30 (Brăila - Piatra Neamţ), asta în condiţiile în care era făcută rezervare. Fără niciun fel de scuză au răspuns că nu dau drumul la maşină.... Nu este prima oară când fac aşa. Niciun alt operator nu poate licita pe acest traseu de groaza lor...Îmi cer scuze, dar sunt ff afectată de acest fenomen fără final. Nu mai spun ce preţuri şi condiţii de transport au!”, ne-a transmis, plină de revoltă, reclamanta Oana.
Ce spune patronul “Aventin”
Contactat telefonic de redactorii “Obiectiv Vocea Brăilei”, patronul firmei de transport, patronul societăţii “Aventin”, Nicolae Zaharia, ne-a confirmat faptul că, în dimineaţa zilei de 8 februarie, microbuzul care circula pe ruta Brăila - Piaţa Neamţ nu a efectuat cursa. Au fost probleme cu maşina şi, pentru că nu era decât o singură rezervare, şi nici măcar pentru capăt de linie, s-a luat decizia să nu se mai efectueze cursa respectivă. “A fost maşina cu probleme. Şi a fost numai o singură persoană, cel mai sigur cea care a făcut sesizarea. Nu au fost mai multe rezervări, vă arăt registrul şi vă convingeţi. Plus că, la drumul de întoarcere, de la Piatra Neamţ, nu a fost nici măcar o rezervare. Şi de aici, de la Brăila, era o singură persoană. Dacă erau mai multe persoane, nicio problemă, făceam pe dracu-n patru şi îi duceam. Dar a fost o persoană care mergea pe distanţă scurtă, nu era pentru cap de linie, adică Piatra Neamţ. Era aici în zonă. Dacă iau în considerare persoana respectivă, nici nu aveam dreptul să o duc, pentru că nu aveam oprire în zona respectivă. Dacă vreţi vă arăt registrul şi vă convingeţi, o să îmi spuneţi că am dreptate. Mie nu îmi place să mă joc cu cuvintele, asta este realitatea. Nu aveam dreptul să o iau pentru că nu aveam oprire în localităţile spre Focşani, nu mergea la Piatra Neamţ”, a spus patronul firmei.
Reclamanta ne-a mai vorbit şi de alte situaţii cu care s-a confruntat, atât ea cât şi alţi cunoscuţi, legate de modul în care se comportă uneori şoferii firmei de transport cu călătorii. Ne-a povestit despre un caz înregistrat în ianuarie, într-o duminică, când a vrut să efectueze transport de la Brăila spre Galaţi. Oana a spus că, după ce a stat mai bine de jumătate de oră în microbuzul “Aventin”, aflat la ieşirea din municipiul Brăila, aşteptând să pornească la drum, ea a decis să coboare. A ieşit la “ia-mă nene”, iar un şofer a oprit pentru a o lua. Potrivit reclamantei, angajatul “Aventin” a avut o reacţie violentă din punct de vedere verbal, chiar la adresa şoferului care a avut “obrăznicia” să oprească să o ia la ocazie pe brăileancă, fiind revoltat că îi ia clienţii. “A spus că îi fură clienţii. Limbajul era execrabil. Au un astfel de comportament şi faţă de clienţi”, a mai spus brăileanca reclamantă. Legat de astfel de comportamente ale şoferilor, patronul nu a putut da vreo explicaţie. Totuşi, a susţinut că mai sunt cazuri când călătorii intră în discuţii cu şoferul, apoi se plâng că vorbeşte şoferul prea mult. Totuşi, susţine patronul Aventin, şoferii trebuie să fie atenţi la condus.
Starea autovehiculelor reclamată de un alt călător
Anul trecut, alte acuzaţii grave au fost aduse la adresa transportatorului brăilean. Drumul de câteva sute de kilometri dintre Brăila şi Piatra Neamţ parcurs cu un microbuz aparţinând firmei “Aventin”, la data de 31 august, a fost descris drept un “coşmar” de către un călător. Vechimea autovehiculului, aglomeraţia, uşile ruginite şi legate cu şufă, scaunele murdare, la care se adăuga faptul că şoferul ar fi vorbit la telefon minute în şir în timp ce conducea, inclusiv la trecerea peste o cale ferată, au fost doar câteva dintre aspectele sesizate de un bărbat care a mers cu unul dintre microbuzele societăţii menţionate. Omul a reuşit să surprindă în câteva fotografii starea autovehiculului. În schimb, reacţia patronului firmei de transport persoane a fost atunci una superficială, spunând că petele de rugină au apărut din cauza materialului antiderapant folosit pe timpul iernii pe şosele şi că nu fac rău nimănui. El a dat însă garanţii că, din punct de vedere tehnic, maşina respectivă avea toate actele şi verificările la zi.