• după finalizarea asfaltării, au fost puse la punct și alte detalii ce țin de spațiile verzi și trotuare • în urma muncitorilor au rămas, însă, și câteva aspecte care ”zgârâie privirea”
Ideea muncipalității ca odată cu asfaltarea unei străzi să se reabiliteze/modernizeze tot ce este adiacent unei artere de circulație este una benefică, utilă brăilenilor și un pas spre civilizație. Iar cel mai elocvent exemplu îl oferă acum șoseaua Râmnicu Sărat, în cazul de față porțiunea dintre Dorobanți și podul CFR, porțiune ani de zile confruntată cu inundarea carosabilului în urma unor torențiale, din cauza rețelei de canalizare. Acum, se dau garanții că nu se va mai merge cu barca pe sub podul feroviar, iar în ultima perioadă s-a acționat pentru asfaltarea carosabilului, refacerea trotuarelor și aplicarea de marcaje corespunzătoare, inclusiv cu acele linii transversale “în relief” menite să-i potolească pe vitezomani. Pe trotuare s-au montat rampe adecvate la trecerile de pietoni. A dispărut și acel chioșc abandonat de ani de zile, iar copacii cărora “mama natură” le-a dat voie să crească, stufos, direct de la nivelul solului (devenind astfel o sursă de gunoi și o piedică în calea pietonilor), au fost, în sfârșit toaletați de către Seroplant. Totodată, s-a semănat gazon pe spațiile verzi. Este bine că s-au montat și coșuri noi de gunoi, însă deranjează privirii un coș nou ieșit inestetic din beton, sau altele două ruginite, turtite și vechi de când lupul cățel.
Și dacă tot am ajuns la capitolul “ este loc de mai bine”, să amintim despre firidele ruginite și nevopsite ale rețelei electrice, mizeria cruntă de la intrarea pe Str. Transilvaniei (mai exact unde a fost dispensarul defunctei uzine Laminorul) dar și despre cât de jalnic și periculos arată intersecția Șos. Râmnicu Sărat cu Str. Decebal, unde se poate vedea asfaltul rece lăsat la bordură și locul neasfaltat acolo unde un cămin de canalizare zace astupat de ani de zile cu o ditamai tabla groasă și deformată (un adevărat pericol pentru pietoni).