• evenimentul a fost organizat, luni, de Școala Gimnazială „I. L. Caragiale”, Liceul cu Program Sportiv, Școala Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu”, Școala Gimnazială Râmnicelu, Școala Gimnazială Gemenele, ISJ Brăila, Biblioteca Județeană „Panait Istrati” și de instituția gazdă • tot luni, a avut loc prima întâlnire din cadrul atelierului „Istoria în furculiță: masa ca reprezentare a Europei medievale”
Zeci de copii și adolescenți „au luat cu asalt”, luni, sediul central al Muzeului Brăilei „Carol I”, din Piața Traian nr. 3.
Astfel, în ziua de luni, 27 februarie, ora 14.00, instituția a găzduit o inedită Șezătoare de iarnă în cadrul Proiectului Educațional Județean „Legendele Dunării”, organizată de Școala Gimnazială „I. L. Caragiale”, Liceul cu Program Sportiv, Școala Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu”, Școala Gimnazială Râmnicelu, Școala Gimnazială Gemenele, Inspectoratul Școlar Județean Brăila, Biblioteca Județeană „Panait Istrati” și, bineînțeles, Muzeul Brăilei „Carol I”.
La evenimentul prezentat de prof. Maria Radu au participat elevi din școlile partenere, cadre didactice, Ansamblul „Constantin Condruz” din comuna Gemenele, formații de dansuri populare din județul Brăila, precum și Grupul vocal folcloric „Chiralina”, din municipiul Brăila. Manifestarea s-a bucurat, de asemenea, de prezența conf. dr. Costin Croitoru, managerul instituției gazdă.
Tot luni, 27 februarie, a fost și prima întâlnire din cadrul Atelierului pentru elevi „Istoria în furculiță: masa ca reprezentare a Europei medievale”, la care au participat elevii claselor a VI -a A, B și C de la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Brăila, în cadrul Săptămânii Altfel. „Împreună, am studiat comportamentul alimentar al omului medieval, timpul în care foamea sau bunăstarea i l-au influențat, modurile în care se conserva hrana, tipuri de alimente intrate în obiceiul cotidian, diferențele dintre Europa de Nord și cea de Sud. Mulțumim pentru participarea în număr atât de mare”, a precizat organizatorul atelierului de la muzeu, dr. Niculina Dinu, muzeograf în cadrul Secției Istorie Modernă și Contemporană.