* timp de două săptămâni, elevii de clasa I au participat la ”Școala de vară – Tărâmul Fanteziei”, unde au avut parte de activități diverse, de la ateliere de pictură, la concursuri și experimente cu substanțe chimice
Povești, curcubeie, culori, personaje, magie. Nu, nu este vorba despre Alice în Țara Minunilor, ci despre o călătorie în ținutul magic al cunoașterii trăită de elevii de clasa I, de la Școala Gimnazială Tichilești, coordonați de înv. Diana Struță.
Timp de două săptămâni, elevii au fost ghidați de ”Iepurele Alb” într-o minunată aventură a culorilor, a minunilor, a bucuriei, numită ”Școala de vară – Tărâmul Fanteziei”. Acitivitățile au fost împărțite în 10 pași, după cum urmează:
Primul pas: călătoria a început cu un atelier de pictură pe diverse obiecte de vestimentație (costumația pentru călătorie) și a continuat cu o activitate practică de preparare a unei limonade magice, care le-a dat putere și curaj.
Al doilea pas: Elevii au avut posibilitatea de a-și exersa și de a-și expune pasiunile și aptitudinile pe care le-au luat în călătoria lor, în cadrul unui concurs de talente. Apoi, ”căzând” într-o gaură de iepure, copiii au avut de trecut nenumărate curse cu obstacole, întreceri, ștafete.
Al treilea pas: Omida cea înțeleaptă i-a inițiat în magia experimentelor, învățându-i și antrenându-i în drumul lor de izbândă. Elevii au experimentat explozia de culoare a bicarbonatului, peste care au picurat oțet și colorant alimentar, balonul care, surpriză, s-a umflat singur, folosind același ingredient. În final, au construit din pufuleți și scobitori diverse obiecte magice, care să-i ajute în călătorie.
Al patrulea pas: Pisica Cheshire le-a amintit copiilor de minuna călătorie a lui Alice, în cadrul activității ”La cinema”, după care i-a răsfățat cu o poțiune magică (limonadă).
Al cincilea pas: Omida a revenit pentru a le demonstra copiilor că se pot adapta în orice situație, propunându-le ”Borcanul cu activități de vacanță”, pentru zilele în care au nevoie de inspirație și ajutor.
Al șaselea pas: Iepurele Alb i-a ghidat în confecționarea unor obiecte ”fantastice”, folosind materiale reciclabile, i-a învățat să salute în diferite limbi europene, lucruri care să îi ajute pe parcusul călătoriei.
Al șaptelea pas: Întâlnind-o pe Regina Inimilor, copiii au învins-o la un joc de crochet și s-au folosit de inima ei de gheață pentru a-și transforma rețeta de iaurt, miere sănătoasă și fructe delicioase într-o înghețată care le-a dat putere să o înfrunte.
Al optulea pas: Împreună cu iepurele, pisica și omida, elevii au plănuit diverse experimente, pentru a o înfrânge pe Regina Inimilor: energia statică, ”poțiunea magică” din lapte, piper și săpun, au scris mesaje ascunse cu suc de lămâie, pe care le-au descifrat cu ajutorul fierului de călcat și au construit un vulcan (detergent, oțet), care a erupt, distrugând ținutul reginei.
Al nouălea pas: Fericiți, copiii și-au spus propriile povești în tava cu nisip și au celebrat jocurile copilăriei.
Al zecelea pas: Călătoria s-a încheiat. În final, elevii au sărbătorit victoria, pregătind și savurând tiramisu, și-au notat impresiile într-un jurnal al școlii de vară și au fost premiați cu diplome.
Preșcolarii de la Școala Gimnazială Tichilești au parcurs și ei drumul presărat de obstacole, aventuri și au străbătut ”Țara minunilor”, desfășurând activități distractive, colorate, antrenante, sub îndrumarea educatoarelor Rodica Crăciun, Angelica Sandu, Mirela Gîrbă, Laura Arghir, Mihaela Orzan și Izabel Mocanu. Școala de vară a fost realizată sub coordonarea profesorului Ionuț Micu, directorul unității de învățământ.