Școala Gimnazială ,,Mihai Viteazul”, este coordonator european în Proiectul Erasmus+ cu titlul QUEST ,,Quelques voyages extraordinaires from Jules Verne to Stem”, nr. referință 2022-1-RO01-KA220-SCH000088614, finanțat de Comisia Europeană, care se derulează în perioada 1 sept. 2022 - 31 aug. 2024. Partenerii proiectului sunt școli din Turcia, Polonia, Portugalia, Italia și Spania.
Acest proiect, are ca obiective principale, învățarea pe tot parcursul vieții, o învățare prin lecții STEM, pentru dezvoltarea educațională, personală și profesională, pentru promovarea diversității lingvistice și a creșterii dimensiunii europene.
În săptămâna 8-12 mai 2023 s-a desfășurat a treia mobilitate transnațională în Portugalia, Lourosa, la Agrupamento de Escolas Antonio Alves Amorim, la care a participat o echipă de 6 eleve din clasa a VIII-a: Mocanu Maria Diana, Paraschiv Carina Iris, Dragomir Denisa Raluca, Pavel Ioana Bianca, Ghiorghiță Ana Maria și Preda Alexandra Florentina însoțite de prof. Urse Florena și prof. Dascălu Daniela.
Proiectul este o oportunitate de colaborare europeană și pune în practică învățarea cooperativă prin lecții STEM, o abordare combinată care încurajează experiența practică și le oferă elevilor posibilitatea să aplice cunoștințele relevante din lumea reală în sala de clasă.
Astfel în programul stabilit de echipa din Portugalia, școlile partenere au prezentat mai întâi materiale despre sistemul educațional, despre cultura și tradițiile din țara lor, cât și alte activități desfășurate conform temei abordate în proiect din școlile invitate.
Prin alegerea unei structuri adecvate pentru promovarea educației digitale, a diversității, pentru creșterea calității predării și învățării s-au realizat activități active, aplicate de tip STEM, de ,,a învăța prin a face”. De exemplu ,,Electroliza apei și producerea hidrogenului’’ – activitate experimentală, “Transformarea unităților de măsură din sistemul internațional în unități de măsură imperiale” corespunzătoare celor din romanul ,,5 Săptămâni în balon” de Jules Verne – activitate outdoor, “Izometrie și biodiversitate” – activitate practică în programul Geogebra. La toate lecțiile elevii au lucrat în echipe eterogene, și-au adresat întrebări, au formulat idei, au invățat prin experiment și au tras concluzii.
Consolidarea dimensiunii europene a învățării și predării s-a realizat prin cunoașterea patrimoniului cultural și prin vizite tematice. Seara culturală a adus împreună tradițiile din cele șase țări partenere prin prezentarea de dansuri populare. Astfel de experiențe Erasmus aduc un plus de valoare în portofoliul fiecărui elev și profesor dornic de dezvoltare personală și profesională, cu scopul integrării într-o lume a digitalului, a inovării și creativității. Prin acest proiect ne dorim pentru elevi dezvoltarea competențelor cheie, promovarea interesului în știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM), învățarea limbilor străine, dezvoltarea unui sistem de educație de înaltă calitate.