* amenzile aplicate pentru această neregulă au fost de 120.000 lei * în luna iunie, inspectorii au controlat 60 de angajatori din domeniul construcțiilor, iar pentru toate deficiențele depistate au aplicat sancțiuni contravenționale în cuantum de 149.100 lei
Fenomenul muncii “la negru” încă persistă în județul nostru. Inspectoratul Teritorial de Muncă Brăila a desfășurat mai multe controale în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, în perioada 3-28 iunie, iar cei vizați au fost angajatorii din domeniul construcțiilor. Cu această ocazie, au fost verificați 60 de angajatori, iar pentru neregulile depistate au fost aplicate amenzi în valoare totală de 149.100 lei. Cele mai mari sancțiuni au fost pentru deficiențele constatate în relațiile de muncă (136.100 lei ca valoare totală), în timp ce în domeniul securității și sănătății în muncă sancțiunile au fost în cuantum de 13.000 lei.
În timpul controalelor din luna iunie, au fost identificate 6 persoane care lucrau fără forme legale sau ale căror contracte individuale de muncă nu au fost transmise în registrul general de evidență a salariaților la timp. S-au aplicat amenzi de 120.000 lei.
Potrivit unui comunicat de presă emis de ITM Brăila, printre deficiențele constatate în urma campaniei naționale de control s-au numărat: primirea la muncă a unei persoane fără a avea forme legale de încadrare, netransmiterea contractelor individuale de muncă în registrul general de evidență a salariaților, nerespectarea prevederilor HG 905/207 privind registrul general de evidență a salariaților, neevidențierea timpului de muncă efectuat de salariați, nerespectarea dispozițiilor privind garantarea în plată a salariului minim brut pe țară. “Nu este asigurată cunoașterea și aplicarea de către toți lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire și de protecție stabilit, precum și a prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă, prin lucrătorii desemnați, prin propria competență sau prin servicii externe. Angajatorul nu a luat măsuri corespunzătoare astfel încât lucrătorii și/sau reprezentanții acestora să primească, în conformitate cu prevederile legale, toate informațiile necesare privind riscurile pentru securitate și sănătate în muncă, precum și măsurile și activitățile de prevenire și protecție atât la nivelul întreprinderii și/sau unității, în general, cât și la nivelul fiecărui post de lucru și/sau fiecărei funcții; semnalizarea riscurilor de accidentare necorespunzătoare”, sunt alte nereguli depistate de către inspectori, potrivit comunicatului de presă transmis de instituție.