Mergi la conţinutul principal

Șantierul drumului expres Brăila - Galați, un adevărat spectacol non-stop între Brăila, Dunăre și Siret

* un furnicar de mașini de mare tonaj și utilaje de construcții este vizibil 24 de ore din 24, ceva ce greu s-a mai văzut în ultimii 30 de ani în zona noastră

 

Prescurtat, BDS (cum este denumită de către ANIF și agricultori), zona Brăila - Dunăre - Siret cunoaște de puțin timp transformări radicale, menite să faciliteze accesul spre podul de la Dunăre, inclusiv pe drumul expres Brăila – Galați. Iar ceea ce frapează, chiar îi uimește pe cei ce locuiesc la marginea Brăilei, cu vedere spre BDS, este activitatea companiilor din cadrul grupului UMB care construiește aceste drumuri noi. “Nu am mai pomenit așa ceva de pe vremea marilor șantiere ale României, când se lucra zi-lumină, în trei schimburi, cum se făcea la hidrocentrale sau alte obiective ale căror construire necesita turnarea continuă a betonului, de exemplu. Asta mai ales în contextul în care, după cum știm cu toții, pe multe șantiere se practică un program funcționăresc, cu sâmbăta zi liberă și termene lăbărțate la infinit… Veniți să vedeți forfota de peste zi, dar mai ales ce se întâmplă seara, pe fosta baltă a Siretului!”, ne declara un riveran din Brăila.

Și avea dreptate interlocutorul nostru. Te fascinează mai întâi imaginea superbă, impozantă, cu salba sa de lumini, a podului peste Dunăre, care domină toată zona. În fundal, Galațiul și cartierul de la Siret, însă te uimește mai ales spectacolul nocturn creat de luminile zecilor și zecilor de utilaje grele ale grupului UMB. O adevărată artilerie grea (pașnică) formată din autobasculante, buldozere, excavatoare, rulouri compresoare, compactoare, trailere, cisterne diferite și mașini pentru turnarea betonului. Privită dinspre Brăila, panorama șantierului, unde mașinile intră și ies (în viteză) printre formele de relief și obstacolele apărute ad-hoc de-a lungul drumului, dar și puzderia  de oameni și utilaje (indiferent de starea vremii), dau impresia că s-ar munci haotic; mai ales noaptea, sub constelația farurilor aprinse. Total greșit: fiecare om trebuie să știe exact când, unde, cum și ce are de făcut. Cu profesionalism și sub permanenta coordonare din partea specialiștilor și a responsabililor șantierului. Zice-se că alimentarea utilajelor și schimbarea celor ce le manevrează s-ar face din mers. Nu ne-ar mira, deoarece faima acestor constructori s-a dus în toată țara pentru seriozitatea, organizarea și profesionalismul lor. Calități indispensabile realizării  drumului expres Brăila – Galați, care, pe un teren dificil și în lungime de 11 km, va include: 3 poduri, din care unul hobanat (de 290 metri, cu cabluri, precum la  Agigea); un viaduct de 845 m peste Siret și un altul de 398 metri.
La diferite cote, drumul expres va avea dou
ă benzi de circulație pe sens și o bandă intermediară; va lega Brăila, Vădeniul și Movileni de Galați, până în dreptul cartierului Micro 20 și în continuare centura aflată de-a lungul bălții Cătușa. Noul DX6 are și alte porțiuni/lucrări dificile: traversarea unei căi ferate și a canalelor de irigații, mutatul de stâlpi electrici de înaltă și foarte înaltă tensiune etc. Plus că, hidrogeologic, peste 50% din cele aproape 15.908 hectare ale  comunei Vădeni sunt soluri aluviale, cu bălți, lacuri și o pânză freatică aflată chiar și la 1 metru adâncime. Investiția în noul DX6 se ridică la circa 372 milioane de euro, iar termenul de execuție este 24 de luni, până în anul 2023. Realizabil, credem, cu asemenea constructori de toată isprava!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro