* drumul expres Brăila - Galați și drumul de legătură cu podul peste Dunăre încep să se contureze, iar constructorii lucrează zi și noapte, dând speranțe că vor respecta termenul de finalizare
Este un adevărat spectacol să vezi ziua, dar mai ale noaptea, cum se lucrează la drumul expres Brăila – Galaţi, unde constructorii nu au vreun moment de răgaz sau tragere de timp, pentru a finaliza la termen traversările şi subtraversările reţelei de canale aparţinând ANIF; compactarea şi impermeabilizarea unor zone; lucrările de artă specifice. Deja se pot vedea pe șantier rampe executate ca la carte, drumurile agricole au prins contur, precum și legăturile spre pod şi giratoriul din capătul Căii Galaţi.
“Se acţionează foarte bine peste tot şi în grafic”, ne preciza, optimist, Francisk Chiriac, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, care nutrește speranța că inclusiv tronsonul de drum spre silozurile FNC, cum sunt cunoscute de brăileni, va fi gata înaintea dării în folosință a podului. Aşa să fie, iar cât priveşte zona dintre Calea Galaţi, calea ferată şi FNC, acolo rampa din pământ spre linia de centură şi fostul Metrans este terminată şi aşteaptă să fie pregătită pentru a fi circulabilă. Iar la segmentul de pod/rampă din beton care face legătura cu DE 87 şi şoseaua Baldovineşti, s-a trecut la execuţia pilonilor ce vor susţine podul peste calea ferată.
Dincolo de aceste aspecte de apreciat, am întâlnit şi două situaţii aparte. Una chiar dificilă, deoarece ploile căzute au făcut să apară băltiri în zona pilonilor din apropierea canalului CA2, fostul cămin ITA şi Calea Galaţi. Aşa că pentru stoparea surpării malului s-a trecut, în condiţii foarte grele, la consolidarea cu palplanşe metalice. De ce nu s-a prevăzut acest lucru, inclusiv trepidaţiile de la traficul auto greu (permanent şi infernal), nu ştim… Iar apropo de traficul auto, acesta poate afecta şi gropile superficial semnalizate şi neprotejate, de la reţeaua de apă; aflată lângă partea carosabilă! Oricum, constructorii recuperează din timp, dar mai este un aspect, chiar nedorit: grămezile uriaşe de pământ decopertat şi mai ales cu gunoaie, amestecate cu vegetaţie defrişată, materiale inerte, sobe de teracotă, fundații din beton spart, anvelope etc apărute la câţiva metri de canalul CA2 şi în zona de protecţie a acestuia. Ca și cum n-ar fi suficient că a apărut acolo unde nu este locul ei, halda de gunoi este completată permanent de diverşi cetăţeni sau angajați ai unor societăţi comerciale. Greu este, dar nu şi imposibil, să se stabilească dacă şi ce subcontractor a avut vreo “contribuţie” (prin organizarea de şantier) la această situaţie care afectează inclusiv mediul înconjurător. Dar aşa cum sublinia preşedinteleal Consiliului Judeţean, “este în răspunderea constructorului (n.n. şi nu numai) să scoată zona la lumină”. Ceea ce este de preferat să se întâmple acum, iar autorităţile de resort să impiedice stoparea aruncării de gunoi şi a tot felul de mizerii în perimetrul şi lângă organizarea de şantier.Şi nu în ultimul rând, este nevoie de bararea/paza accesului în zonă faţă de cei lipsiţi de bun simţ şi străini de activitatea constructorilor.