* groapa persistă în carosabil de la începutul anului, de când CUP ”Dunărea” a intervenit pentru remedierea unei avarii * de vină pentru întârzierea reparației finale ar fi, printre altele, problemele de personal ale companiei, care la ora actuală mai dispune de un singur specialist în refacerea carosabilului acoperit cu piatră cubică
Locatarii străzii Carantinei așteaptă încă de la începutul anului în curs să scape de o groapă din carosabil care încurcă serios traficul auto, trafic care oricum le provoacă mari probleme. După cum v-am informat în repetate rânduri, această stradă este principala rută de acces în port a TIR-urilor venite să încarce sau să descarce cereale sau alte mărfuri. Locatarii se plâng de ani de zile că trepidațiile provocate de mașinile de mare tonaj care circulă pe carosabilul acoperit cu piatră cubică le afectează casele. Iar când mai există o astfel de groapă, transversal pe carosabil, vibrațiile se amplifică și situația devine și mai greu de suportat. În fapt, groapa în cauză este un șanț apărut după o intervenție a echipelor de lucru ale Companiei de Utilități Publice (CUP) ”Dunărea” Brăila care, în preajma Revelionului trecut, au făcut săpături pentru a remedia o avarie apărută la conducta de apă. Șanțul a fost astupat provizoriu cu pietriș care, sub trafic, s-a tasat destul de repede. Lunile au trecut și nici până la ora actuală nu a fost adus carosabilul la forma inițială. ”Problema persistă, la nouă luni de la intervenția CUP Dunărea...”, ne-a transmis, printr-o sesizare adresată redacției, brăileanul Alexandru D.
Reprezentanții companiei de apă și canalizare ne-au informat că în zona respectivă a fost o avarie destul de mare, cauzată de o țeavă fisurată ce a provocat o mare acumulare de apă în sol. Astfel, s-ar fi format ceea ce în termeni mai puțin tehnici se numește ”pernă de pământ”, care a trebuit înlăturată pentru a se preveni colapsarea solului. Așadar, o intervenție dificilă, conform celor de la CUP ”Dunărea”, care au mai precizat că, după înlăturarea pământului îmbibat cu apă, șanțul a fost astupat cu pietriș ce a trebuit lăsat sub trafic, pentru o compactare naturală cât mai bună. Persistă, totuși, întrebarea de ce nu a fost astupată groapa definitiv nici până la ora actuală, la mai bine de nouă luni de la efectuarea intervenției. Explicația oferită de CUP ”Dunărea” a fost că echipele de lucru au fost angrenate în alte lucrări mari consumatoare de timp pentru rezolvare, problema cea mai gravă fiind că la ora actuală există în schema de personal a companiei un singur pietrar specializat, în măsură să astupe la o manieră profesionistă golurile de pe carosabilul acoperit cu piatră cubică. În momentul de față, de exemplu, echipa care efectuează astfel de lucrări, cu specialistul respectiv, este angrenată în refacerea pavimentului Pieței Concordia, după o intervenție la infrastructura subterană a zonei respective. Reprezentanții CUP ”Dunărea” au dat asigurări, totuși, că în cel mai scurt timp va fi rezolvată și problema de pe strada Carantinei, unde, din câte se pare, deja a cam dispărut, din cauza furturilor, grămada de pietre cubice care așteaptă se fie repuse pe poziție.
Localnicii spun că la capătul străzii Carantinei, la intersecția cu bulevardul Cuza, mai există un șanț săpat în urmă cu circa patru luni, care, de asemenea, nu a fost astupat corespunzător nici până la ora actuală.