• studiul este efectuat de InfoCons şi a vizat aproape 40 de produse de tip îngheţată ce se găsesc pe piaţa românească
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor InfoCons - a dat recent publicităţii rezultatele unui studiu propriu cu privire la conţinutul de zahăr ce se regăseşte în produsele tip îngheţată ce pot fi cumpărate în magazinele din ţară. Potrivit realizatorului cercetării, în cadrul studiului au fost analizate 39 de produse, care au ca producător sau distribuitor firmele “Elion Import Export”, “Froneri Ice Cream Romania”, “Maresi Foodbroker”, “Metro Cash & Carry Romania”, “Nestle Romania”, Produs în Franţa, Produs în Italia, Produs în Polonia, Produs în România, “Alpin 57 Lux”, “Auchan România”, “Macromex”, “Serpico Trading”, “Unilever Distribution”, “Unilever South Central Europe”.
“Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piaţa românească, cât şi pe cea europeană, şi este derulat de InfoCons - Organizaţie Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorţiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză”, punctează realizatorii studiului.
Cel mai mic conţinut de zahăt s-a înregistrat în cazul “Nestle Joe Vafa Cacao” 51g, produsă sub brandul “Nestle Joe” cu un conţinut de glucide de 34.1 g la suta de grame de produs şi cu zaharuri din glucide în cantitate de 3.8 g la fiecare sută de grame de produs. A doua pe listă apare îngheţata produsă sub marca Auchan, “Auchan Glace Chocolat 536 g / 1000 ml”, în cazul căreia glucidele rezultate au fost de 12.8 g per suta de grame de produs şi zaharuri din glucide de 11.9 g per suta de grame de produs.
La polul opus, cel mai mare conţinut de zahăr s-a înregistrat în cazul sortimentului “Auchan îngheţată cu aromă de fructe şi topping de amarena 510 g / 1200 ml” - 32.7 g de glucide pe suta de grame de produs şi zaharuri din glucide - 29.8 ga per suta de grame de produs.
InfoCons, aşa cum aminteam mai devreme, este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.