• studiul este efectuat de InfoCons şi a vizat 14 produse de tip brânză topită ce se găsesc pe rafturile magazinelor de la noi din ţară
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor - InfoCons - a dat recent publicităţii rezultatele unui studiu propriu cu privire la conţinutul de sare şi grăsimi din produsele tip brânză topită ce pot fi cumpărate din majoritatea magazinelor din ţară. Potrivit realizatorului cercetării, în cadrul studiului au fost analizate 14 produse, care au ca producător sau distribuitor firmele “Metro Cash & Carry România”, “Romfulda Prod”, “Delaco Distribution”, “Gordon Prod”, “Hochland România”, “Macromex”, “Mirdatod Prod”, “Auchan România”, “Therezia Prodcom” şi “Societe Fromagere de Lons le Saunier”.
“Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piaţa românească, cât şi pe cea europeană, şi este derulat de InfoCons - Organizaţie Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorţiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză”, punctează realizatorii studiului.
Dacă vorbim despre conţinutul de sare, cel mai mic conţinut de sare s-a înregistrat în cazul produsului “Gordon Brânză topită cu verdeaţă” - 0,65 g la suta de grame de produs cu un aport de 13% din doza zilnică recomandată (Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă un consum mediu de sare de 5g/zi pentru un adult), urmat de “Auchan Brânză topită cu smântână” - 0,7g/100g.
La polul opus, cel mai mare conţinut de sare s-a înregistrat în cazul sortimentului “Hochland Brânză topită cu smântână” - 2,6 g per suta de grame de produs, acoperind 52% din doza zilnică recomandată.
La capitolul grăsimi cel mai mic conţinut l-a înregistrat sortimentul “Delaco Brânză topită natur” - 8 g/100 grame de produs, în timp ce, conţinutul cel mai mare s-a înregistrat la produsul “Hochland Brânză topită cu smântână” - 21g/100 g de produs.
InfoCons, aşa cum aminteam mai devreme, este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.